نشست-نهادهای-حقوق-بشری-در-مورد-وضعیت-حقوق-بشر-در-افغانستان

چندین نهاد حقوق‌بشری برای بررسی وضعیت حقوق بشر و حاکمیت قانون در افغانستان نشست برگزار می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیسیون بین‌المللی حقوقدانان (ICJ)، دیدبان حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل، سرویس بین‌المللی حقوق بشر و فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر (FIDH) برای بررسی وضعیت حقوق بشر و حاکمیت قانون در افغانستان نشست برگزار می‌کنند.

قرار است که این نشست به‌گونه‌ مجازی تا دو روز دیگر (۲۰ جوان) برگزار شود و در آن ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان و مدافعان برجسته‌ حقوق بشر افغانستان حضور خواهند داشت.

کمیسیون بین‌المللی حقوقدانان با نشر بیانیه‌ای گفته است که این نشست با هدف بحث در مورد وضعیت وخیم حاکمیت قانون و حقوق بشر در افغانستان به‌ویژه در مورد حقوق زنان و دختران برگزار می‌شود.

در بیانیه‌ این کمیسیون آمده است که طالبان زنان را از تمام حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محروم کرده‌اند.

در بیانیه آمده است که گزارش‌هایی درباره‌ سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی، به‌ویژه جامعه هزاره و شیعه، ناپدید شدن اجباری، آدم‌ربایی‌ها و قتل‌های غیرقانونی در سراسر کشور رو به افزایش است.

این در حالی است که به تازگی بامداد امروز عبادت‌گاه هندوها، در کارته پروان مورد حمله قرار گرفت. هندوها از اقلیت‌های مذهبی ساکن افغانستان است که تا کنون چندین بار مراکز و عبادت‌گاه آنان مورد حمله قرار گرفته است.

نشست نهادهای حقوق بشری در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد