نقض-حقوق-کودکان؛-عربستان-و-امارات-در-فهرست-سیاه-رفتند

سازمان ملل متحد، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در فهرست سیاه کشورهای نقض کننده حقوق کودکان قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان روز گذشته (جمعه، ۲۶ جولای) گزارش خود در باره نقض حقوق کودکان در مناطق جنگی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد.

خانم گوترش دراین گزارش همچنان عربستان سعودی را در«لیست سیاه» نقض کنندکنندگان حقوق کودکان نگه‌داشته است.

دراین گزارش آمده است که برای سازمان ملل متحد، به اثبات رسیده است که طی سال ۲۰۱۸ میلادی، دست‌کم ۱۶۸۹ کودک یمنی در اثر جنگ کشته و مجروح شده اند.

در گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی و امارات دست کم تا کنون ۷۲۹ کودک را کشته‌اند و ۶۸۴ کودکی یمنی به دلیل حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت صحت یمن روز جمعه به ارائه آماری از فاجعه حمله ائتلاف به رهبری عربستان علیه این کشور فقیر در منطقه غرب آسیا پرداخت.

طبق گزارش وزارت صحت دولت یمن، حمله ائتلاف بهعربستان سعودی علیه یمن سبب شده تا بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی، حقوق شان دراین کشور نقض شوند.

بر اساس گزارش وزارت صحت یمن، حملات ائتلاف و محاصره همه جانبه عربستان سعودی علیه این کشور باعث شده تا دست کم ۲٫۳ میلیون کودک زیر ۵ سال با سوء تغذیه مواجه شود و طی آن هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست بدهد.

نقض حقوق کودکان؛ عربستان و امارات در فهرست سیاه رفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد