نماینده-روسیه-بر-لزوم-گفتگو-با-ا-ا-تاکید-کرد

واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد، می‌گوید انداختن تمام تقصیر به دوش "طالبان" امارت اسلامی راه‌حل نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان افزود که با وجود تحریم‌های کشورهای غربی، از وقوع جنگ داخلی در این کشور جلوگیری شده و حکومت آن سقوط نکرد.

نماینده روسیه افزود که به رغم تلاش‌های ا.ا، داعش فعالیت‌های خود را در افغانستان تقویت کرده و دست به حملاتی در کشورهای دیگر زده است.

نماینده روسیه در این نشست بر لزوم گفتگو با امارت اسلامی بدون اعمال هرگونه فشار تأکید کرد.

وی گفت که داعش تلاش دارد نیروی جایگزین ا.ا شود و امنیت افغانستان و منطقه را تهدید کند.

به گفته‌ای او داعش خارج از افغانستان تامین مالی می‌شود و جنگجویان خارجی نیز در صفوف این گروه حضور دارند.

واسیلی نبنزیا هشدار داد که خطر افتادن سلاح‌های باقی‌مانده از نیروهای امریکایی به دست تروریست‌ها در افغانستان بسیار جدی است.

همچنان نماینده چین در سازمان ملل نیز از تهدیدهای داعش و القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

او اظهار داشت: «گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در افغانستان بسیار فعال هستند و تهدیدی جدی برای این کشور و جامعه بین‌المللی به شمار می‌روند.»

نماینده چین از حکومت افغانستان خواست که با گروه‌های تروریستی در قلمرو افغانستان با جدیت برخورد کند و نگذارد که کشور بار دیگر به پناهگاهی برای گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی تبدیل شود.

این در حالی است که امارت اسلامی، بارها اعلام کرده‌اند که داعش خراسان در افغانستان به‌طور قابل توجهی تضعیف شده و دیگر تهدیدی جدی برای امنیت کشور و منظقه نیست.

 

 

 

نماینده روسیه بر لزوم گفتگو با ا.ا تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد