نمایندگان-امریکا-بلینکن-را-احضار-می‌کنند

اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا همزمان با پایان مهلت ارائه‌ اسناد درباره‌ خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، احضاریه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور را صادر کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ واشنگتن‌پست گزارش داده‌ که انتظار می‌رود این احضاریه امروز (سه‌شنبه، ۸ حمل) به بلینکن ارایه شود.
مایک‌ مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است: «ما چند بار با حسن نیت برای یافتن زمینه مشترک تلاش کردیم تا بتوانیم این اطلاعات مهم را ببینیم. متأسفانه وزیر بلینکن از ارایه گزارش و پاسخ خود به این درخواست خودداری کرد و من را مجبور کرد که اولین احضاریه خود را به‌عنوان رییس این کمیته صادر کنم».
رویترز گزارش کرده که مایکل مک کال که تحقیقاتی را در مورد خروج پر هرج‌ومرج امریکا از افغانستان آغاز کرده است، تا روز دوشنبه به وزارت امور خارجه فرصت داده بود تا اسناد را ارائه کند.
جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا می‌گویند که گزارش کاملی از خروج آشفته‌ای که در آن ۱۳ نظامی امریکایی در میدان هوایی کابل کشته شدند، ارائه نشده است.

براساس نامه‌ای که نسخه‌ای از آن به آسوشیتدپرس رسیده است، وزارت امور خارجه امریکا در پاسخ به درخواست نمایندگان مبنی بر دریافت گزارش خروج از کابل هفته‌ای پیش به دلیل محرمیت گزارش یاد شده، پیشنهاد جلسه‎ توضیحی را داده است.
ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور  خارجه امریکا گفته که با درک حساسیت و ارزش این گزارش، اطمینان می‌دهد که این سند محرم به کنگره فرستاده خواهد شد.
صدور احضاریه وزیر امور خارجه امریکا آخرین تلاش جمهوری‌خواهان گفته شده که دولت جو بایدن را مسوول رویداد ۱۵ آگست در کابل می‌دانند.

نمایندگان امریکا بلینکن را احضار می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد