نمایندگان-سازمان-همکاری-اسلامی-و-ازبیکستان-گفتگو-کردند

نمایند‌گان ویژه سازمان همکاری اسلامی و ازبیکستان برای افغانستان، درباره وضعیت کشور گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ طارق علی و عصمت‌الله ارگاشیف، نمایندگان‌ ویژه سازمان همکاری‌ اسلامی و ازبیکستان درباره وضعیت بحران اقتصادی افغانستان روز گذشته (جمعه، ۳ قوس) در تاشکند، پایتخت ازبیکستان دیدار کرده‌اند.

سازمان همکاری اسلامی در ایکس نوشته است که در این دیدار دو طرف «هماهنگی و همکاری» در زمینه پایان بحران اقتصادی افغانستان را ضروری خوانده و بر«گفتگوهای سازنده» با حاکمان کابل درباره مسایل درج‌شده در پیوند به افغانستان در قطع‌نامه‌های این سازمان، تاکید کرده‌اند.

 نزدیک به دو سال پیش، نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی به ابتکار عربستان سعودی و میزبانی پاکستان، در باره افغانستان برگزار شده بود.

در این نشست قطعنامه‌ای برای ادامه حمایت‌ها از مردم افغانستان برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در کشور به تصویب رسیده بود.

این در حالی است که رییس‌جمهور ازبیکستان به تازگی گفته است که افغانستان به‌ عنوان بخش جدا ‌ناپذیر از آسیای مرکزی، نقش حیاتی در ثبات منطقه‌ای دارد.

دفتر شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبیکستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که او این اظهارات را روز گذشته (جمعه، ۳ قوس) در نشست برنامه ویژه سازمان ملل برای اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی (سپیکا) در باکو، آذربایجان مطرح کرده است.

نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و ازبیکستان گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد