نمایندۀ-خاص-ملل-متحد-با-طالبان-همکاری-می‌کند

دیبورا لاینس، نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون ریاست الوزرای طالبان وعده سپرد که در حل مشکلات اقتصادی و بانکی همکاری می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه در برگه توییترش نوشته که این دیدار عصر روز گذشته در ارگ انجام شده است.

 خانم دیبورا لاینس در مورد سفر قریب الوقوع اش به ایالات متحدۀ امریکا و فعالیت‌های ملل متحد در افغانستان معلومات ارائه کرده، گفت که ما در زمینه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و حل مشکلات اقتصادی و بانکی در همکاری نزدیک با امارت اسلامی تلاش می‌کنیم.

در مقابل، معاون ریاسة الوزرای امارت اسلامی افغانستان گفت: ما مصمم هستیم که با جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد از نزدیک همکاری و تفاهم داشته باشیم.

وی افزود که امارت اسلامی سهولت‌های لازم به شمول امنیت را به ادارات ملل متحد در افغانستان فراهم سازد و از مشوره‌های مفید و مثبت این نهاد استقبال می نماید. 

آقای حنفی از ملل متحد و جامعه بین المللی خواست که حکومت جدید افغانستان به رسمیت شناخته شود و سیستم بانکی آن‌را تقویت نماید تا همکاری ما با جهان بیشتر شود.

معاون ریاسة الوزرای امارت اسلامی گفت: اولویت ما این است که برای هر فرد افغان امنیت همه جانبه و حقوق شهروندی تامین گردد.

مولوی حنفی افزود که به هیچ گروهی اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان بر علیه امنیت دیگران استفاده کند و در زمینه کنترل  مواد مخدر مصمم هستیم و از ملل متحد و جامعه بین المللی می خواهیم که بدیل معیشت مناسب را برای دهاقین افغان فراهم سازند.

این درحالی است که به تازگی، شورایی تحت نام «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» به رهبری شماری از چهره‌های جهادی از آغاز فعالیت‌های سیاسی و نظامی خبر داده است.

نمایندۀ خاص ملل متحد با طالبان همکاری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد