نهاد-امریکایی-خلیلزاد-نماینده-طالبان-در-واشنگتن-است

نهاد امریکایی« دفاع از دموکراسی‌ها» در تحلیلی تازه‌اش، زلمی خلیلزاد را نماینده واقعی طالبان در واشنگتن خوانده و گفته که او هیچ‌گاه از عملکرد طالبان انتقاد نکرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ نهاد« دفاع از دموکراسی‌ها» در گزارشی تحلیلی خود، گفته است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان به هیچ صورت طالبان را نقد نمی‌کند، بلکه با چشم سفیدی تمام از آنان دفاع و نمایندگی می‌کند.

در این گزارش آمده است: «اگر چه خلیلزاد تمامی ناکامی و اشتباهات در این روند را بر گردن محمد اشرف غنی، رییس جمهوری فراری افغانستان می‌اندازد اما؛ واقعیت این است که تمامی تقصیرات از خود او است».

این نهاد نوشته است که طالبان به روند صلح هیچ گونه اعتقاد و تعهدی نداشت و حاضر نشد آتش‌بس برقرار و با دولت پیشین مذاکره کند و تمام نقشه‌اش این بود که بر کل افغانستان تسلط پیدا کند.

بر بنیاد این تحلیل، طالبان هنوز هم رابطه با شبکه القاعده دارد و خلیلزاد زیر نام «روند صلح در افغانستان» مسوول نابودی تمامی دستاوردها و خطرات احتمالی به جهان از افغانستان، خواهد بود.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان در چند مصاحبه اخیر خود، تمامی ناکامی‌های روند صلح و سقوط افغانستان به دست طالبان را بر دوش اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان انداخته و گفته است که به خاطر «لجاجت» اشرف برای ماندن به قدرت، افغانستان سقوط کرد.

اما؛ بسیاری از سیاسیون و دیگر نهادهای امریکایی خلیلزاد را عامل اصلی ناکامی فاجعه‌بار ایالات متحده امریکا در افغانستان خوانده و خواستار بررسی این مسئله شدند.

نهاد امریکایی: خلیلزاد نماینده طالبان در واشنگتن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد