نگران-رفاه-مهاجران-اخراج-شده-هستیم

سازمان داکتران بدون مرزطی اعلامیه‌ی گفته است که بسیاری از مهاجران افغان که از پاکستان به‌گونه‌ای اجباری اخراج می‌شوند، کسانی هستند که سال‌های متمادی در آن کشور زندگی کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این سازمان نگاشته شده است که پس از اعلام دور دوم اخراج اجباری مهاجران، این سازمان به شدت نگران حقوق و رفاه آن‌ها است.
سازمان داکتران بدون‌مرز می‌گوید، مهاجران افغانستان در حالی از سوی پاکستان اخراج می‌شوند که آنان در کشور شان با فقر گسترده، خدمات ناکافی صحی و افزایش محدودیت‌ها بر زنان از سوی ا.ا نیز مواجه هستند.
در این اعلامیه آمده است: «برای بسیاری از مهاجران افغانستان، این بازگشت به معنای سفر دسته‌جمعی است».
این سازمان می‌گوید که مرحله دوم اخراج اجباری، حدود ۸۰۰هزار تن دارنده کارت شهروندی افغانستان (ACC) که از سو پاکستان صادر شده را نیز در معرض «خطر اخراج» قرار داده است.
در این اعلامیه آمده است، کسانی که کارت شهروندی افغانستان را دارند، در معرض «خطر آسیب» پس از بازگشت در افغانستان نیز قرار خواهند گرفت.
بر اساس این اعلامیه، پاکستان حدود ۳.۷ میلیون مهاجر افغانستان را در خود جای داده است که تا اکنون این کشور، بیش از نیم میلیون این مهاجران را به گونه اجباری اخراج کرده است.
با این حال وزارت مهاجرین می‌گوید صد‌ها تن از مهاجران افغان به‌گونه‌ی اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.
 این وزارت، اعلام کرد که روز گذشته ۲۷۷ مهاجر افغان به گونه اجباری به کشور بازگشتند.
به گفته این وزارت، این افراد از طریق گذرگاه تورخم وارد کشور شده و برای دریافت کمک به دفتر سازمان ملل معرفی شدند.
وزارت امور مهاجرین می‌گوید، آمادگی کامل به موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان را دارد.
سید ذکرالله هاشمی، کارشناس مسایل سیاسی به تلویزیون ملی افغانستان گفته است که باورمند است، اخراج اجباری مهاجران افغان منافع ملی پاکستان را تهدید می‌کند.
به باور آقای هاشمی، حکومت پاکستان در اخراج اجباری مهاجران افغان، به اختیار خود نیست.
این در حالی است که وزارت داخله‌ پاکستان چندی پیش به دولت ایالتی پنجاب دستور داده است تا مرحله‌ی دوم عملیات اخراج شهروندان افغانستان را از آغاز کند.
 گفته می‌شود که پاکستان در این مرحله دارندگان «کارت شهروندی افغانستان» (ای‌سی‌سی) از 15 اپریل اخراج می‌کند.
بر اساس گزارش، دولت فدرال فهرستی از دارندگان این کارت را در اختیار دولت ایالتی پنجاب قرار خواهد داد که با پولیس و سایر سازمان‌های مجری قانون به اشتراک گذاشته می‌شود.
در این گزارش آمده است که از دارندگان کارت شهروندی خواسته شده است که ابتدا داوطلبانه به افغانستان بازگردند و در غیر این بازداشت و اخراج خواهند شد.
این رسانه به نقل از منابع خود نگاشته است که پس از اتمام مرحله‌ دوم اخراج شهروندان خارجی، در مرحله‌ سوم دارندگان کارت پی‌اوآر (اثبات اقامت) اخراج خواهند شد.

نگران رفاه مهاجران اخراج شده هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد