نگرانی-اتحادیه-اروپا-و-تاجیکستان-از-نبود-نظام-سیاسی-فراگیر-در-افغانستان

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با مقام‌های تاجیکستان روی ایجاد سیستم سیاسی فراگیر در افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سفر توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به تاجیکستان دو روز پیش آغاز و امروز( دوشنبه، 22 حمل) پس از دیدار با امام‌علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان پایان یافت.

توماس نیکلاسون، در دیدار با مقام‌های تاجیکستان در مورد ایجاد سیستم سیاسی فراگیر و نگرانی‌های امنیتی گفتگو کرده است.

دو طرف در این  در دیدار روی نگرانی‌های مشترک در مورد نبود سیستم سیاسی فراگیر ، وضعیت حقوق بشر در افغانستان، به ویژه وضعیت زنان و عدم دسترسی دختران به آموزش نیز گفتگو کرده‌اند.

مشکلات امنیتی، چالش‌های قاچاق مواد مخدر و سلاح و وضعیت پناهنده‌گان از دیگر محورهای این گفتگوها بوده است.

نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با مقام‌های تاجیکستان گفته است که اتحادیه اروپا و تاجیکستان دید‌گاه مشترکی در مورد یک افغانستان قوی، مستقل، صلح‌آمیز و باثبات دارند.

نیکلاسون تاکید کرده است: «گفتگوهای ما به‌ ویژه بر نیاز به فرایندهای سیاسی واقعاً فراگیر در افغانستان متمرکز بود که برای ثبات درازمدت بسیار مهم است. من مشتاقانه منتظر رایزنی‌های بیشتر در منطقه در هفته‌ها و ماه‌های آینده هستم».

او گفته است که افغانستان مورد نظر آنان کشوری است که در آن مردم از حقوق و آزادی‌های کامل برخوردار باشند و این کشور تهدیدی برای کشورهای دیگر نباشد.

این دومین سفر نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به دوشنبه پس از نگرانی‌های امنیتی تاجیکستان از بابت افغانستان است.

نگرانی اتحادیه اروپا و تاجیکستان از نبود نظام سیاسی فراگیر در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد