نگرانی-صلیب-سرخ-از-وضعیت-اقتصادی-مردم-افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از وضعیت اقتصادی در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته است که مردم بیشتر از هرزمان دیگر زیر خط فقر قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ایلوی فیلیون، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز( چهارشنبه، ۱۱ حوت) در توییتی گفته است که امروز در افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر مردم زیر خطر فقر قرار دارند و باید برای حمایت از مردم این کشور کارهای بیشتری انجام شود.

فیلیون با نشر ویدیویی گفته است: «این‌جا در کابل، تعداد فزاینده‌ای از گدایان در خیابان‌ها یا زنانی را می‌بینم که در صف نانوایی‌ها ایستاده‌اند و ناامیدانه منتظر نان هستند».

رییس این کمیته گفته است که برای حمایت از مردم افغانستان باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.

نگرانی کمیته بین‌المللی در حاری است که به تازگی«اوچا» یا دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم افغانستان شده است.

این دفتر روز شنبه( 7 حوت) در بیاینه‌ای گفته است که هیات از نمایندگان نهادهای مددرسان سازمان ملل که وضعیت بشری افغانستان را بررسی کرده نشان می‌دهد که سطح نیازمندی به کمک‌های بشر دوستانه در این کشور بی‌پیشینه است.

در بیانیه این نهاد آمده که بیش از 24 میلیون افغان که 59 درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهد به کمک‌های فوری نجات بخش نیاز دارند.

نگرانی صلیب سرخ از وضعیت اقتصادی مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد