نگرانی-وزارت-کار-از-افزایش-کودکان-يتيم-در-کشور

وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده که با تداوم جنگ، شمار کودکان يتيم در کشور روز به روز بيش‌تر شده و نياز است تا در کنار حکومت افغانستان، نهادهای کمک‌کننده نيز در این راستا توجه‌ی جدی نمايند.

به گزارش افغان نیوز: غلام‌حیدر جیلانی، معین امور اجتماعی این وزارت که در نشست بررسی دست‌آوردها و کارایی پالیسی‌های محافظت از کودکان، تامین حقوق کودکان و محافظت از کودکان در حالات جنگ و اضطرار صحبت می‌کرد، گفت: پشتیبانی و رسيدگی به کودکان آسيب‌پذير، از مسووليت‌های بارز وزارت کار و امور اجتماعی بوده و اين وزارت هميشه تلاش نموده‌است تا کودکان آسيب‌پذير را حمايت نمايد.

وی افزوده است که نظر به مشکلات امنيتی و جنگ، شمار کودکان يتيم در کشور روز به روز بيش‌تر شده و نياز است تا در کنار حکومت افغانستان نهادهای کمک‌کننده نيز در این راستا توجه‌ی جدی نمايند.

براساس بیانیه‌ای که توسط وزارت کار و امور اجتماعی از جریان این نشست منتشر شده، آقای جیلانی آمار مشخصی از رقم کودکان یتیم و آسیب‌پذیر ارایه نکرده اما گفته که کمیسیون عالی محافظت از کودکان که توسط معاون دوم ریاست‌جمهوری رهبری می‌شود، تلاش کرده تا کودکان یتیم و آسیب‌پذیر را تحت حمات قرار دهد.

غلام‌حیدر جیلانی گفته است: ‌«وزارت کار و امور اجتماعی در کميسيون عالی محافظت کودکان به رهبری معاون دوم رياست‌جمهموری هميشه تلاش نموده‌است تا در بخش کودکان آسيب‌پذير، موضوعات را دنبال و به آن رسيدگی نمايد که در کابل، باميان و مزار شريف مراکز حمايت از کودکان آسيب‌پذير ايجاد شده‌است و هم‌چنان به خاطر توجه‌ی بيش‌تر به کودکان آسيب‌پذير، نظر به دادخواهی وزارت کار و امور اجتماعی در بودجه سال مالی ۱۴۰۰، بودجه رسيدگی به کودکان آسيب‌پذير از ۲۰ ميليون افغانی به ۵۰ ميليون افغانی افزايش یافته ‌است.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود تداوم جنگ و درگیری تاکنون بیشترین آسیب‌ را به کودکان زده است. در نتیجه‌ی خشونت، برعلاوه‌ی این که به شمار کودکان یتیم و بی‌سرپرست افزوده می‌شود، آنان فرصت‌های آموزشی، دسترسی به خدمات صحی و دیگر امکانات رفاهی را نیز از دست می‌دهند.

نگرانی وزارت کار از افزایش کودکان يتيم در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد