نگرانی-پاکستان-از-برداشتن-حصار-مرزی-توسط-نیروهای-طالبان

پاکستان با ابراز نگرانی از تخریب حصارها در امتداد مرز این کشور با افغانستان توسط نیروهای طالبان می‌گوید؛ شواهد نشان می‌دهد که طالبان با استفاده از لاری حصارهای مرزی را تخریب می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از مقام‌های پاکستانی که نخواسته نام‌اش گرفته شود، گزارش داده که برخی فرماندهان محلی طالبان در پی تحریک نیروهای پاکستانی هستند.

مقام‌های پاکستانی افزوده است که رهبری طالبان نیز از رفتار سربازان سطح پایین خود نگرانی دارد؛ زیرا«آن‌ها اهمیت همکاری پاکستان را در این مقطع دشوار درک کرده‌اند».

یک مقام پاکستانی با بیان اینکه این کشور «حد اکثر حویشتن‌داری» را رعایت می‌کند، گفته است که عوامل دیگری مثل قاچاقچیان نیز وجود دارند که ممکن است سعی در سوء استفاده از این وضعیت داشته باشند.

او با اشاره بر اهمیت حصارکشی برای پاکستان افزوده‌است: «به همین دلیل است که ما با دقت به وضعیت رسیدگی می‌کنیم».

این مقام همچنین گفته‌است مسایل عمده دیگری نیز وجود دارد که باید با آن‌ها برخورد شود و از این رو پاکستان نمی‌خواهد درگیر این حوادث شود.

او گفته است: «ما به تصویر بزرگ‌تری نگاه می‌کنیم. ممکن است عناصری در افغانستان باشند که بخواهند ما را تحریک کنند».

این مقام پاکستانی به روزنامه اکسپرس تریبون تاکید کرده‌است هیچ مصالحه‌ای در مرز وجود نخواهد داشت و حصارکشی نیز ادامه می‌یابد. به گفته این مقام پاکستانی، این موضوع را دولت پاکستان نیز قرار است در یک بیانیه رسمی اعلام کند.

پس از تنش ایجاد شده میان طالبان و پاکستان بر سر مسئله حصار مرزی به تازگی مسوولان طالبان در جنوب‌شرق افغانستان می‌گویند که آنان ۱۱۰ نیروی آموزش‌دیده‌ی خود را در امتداد خط دیورند مستقر می‌کند.

بلال، فرمانده لوای دوم سرحدی قول اردوی ۲۰۳ منصوری طالبان روز گذشته (شنبه، ۱۱ جدی) در مراسم فراغت این نیروهای طالبان در پکتیا گفته است که آنان پس از فراگیری آموزش‌های نظامی سند فراغت به‌دست آورده‌اند. او تاکید کرد که این افراد قرار است در امتداد خط دیورند در مرز با پاکستان مستقر شوند.

نگرانی پاکستان از برداشتن حصار مرزی توسط نیروهای طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد