نگرانی-پوتین-از-فعالیت‌های-تروریستی-در-خاورمیانه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با ابراز نگرانی می گوید که خاورمیانه به عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تبدیل شده و این وضعیت بر کشورش نیز اثر می‌گذارد.

به گزارش افغان نیوز: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز گذشته در سرویس امینت فدرال گفته است که خاورمیانه به عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تبدیل شده و همچنین بر روسیه نیز اثر می‌گذارد.

وی افزوده است که اوضاع در خاورمیانه و مخصوصا در تعدادی از کشورهای همسایه همچنان پیچیده است. چرا در این باره صحبت می‌کنم چون بر ما نیز اثر می‌گذارد و محل اصلی خشونت و بی ثباتی همچنان پابرجاست. تمامی این موارد به عنوان پایگاهی برای فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله در قلمروی فدراسیون روسیه نیز دیده می‌شود.

رییس جمهوری روسیه همچنین گفت؛ تعداد حملات تروریستی خنثی شده در روسیه همچنان بالاست و سالانه حدود ۲۰ مورد است که این سطح در سه سال گذشته تغییری نکرده است.

پوتین همچنین گفت: در سال ۲۰۱۸، آژانس‌های ضد اطلاعات روسیه فعالیت ۱۲۹ افسر و ۴۶۵ عامل سرویس‌های امنیت خارجی را متوقف کردند. آژانس‌های ضد اطلاعات در سال گذشته میلادی فعالانه عمل کردند. بابت عملیات آنها بسیار قدردان هستم. سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به دنبال تقویت فعالیت ضد روسی خود و به دنبال حفاظت بهتر از داده‌های مهم هستند.

آقای پوتین گفته است که به همین دلیل، من به دنبال اقدامات هماهنگ کننده و تخصصی از جانب کارمندان سرویس امنیت فدرال و واحدهای ویژه این سرویس برای حل مسائل به صورت سریع و درست هستم.

نگرانی پوتین از فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد