نگرانی‌ها-از-پیشرفت-نظامی-چین؛-سران-ناتو-در-اسپانیا-گفتگو-می‌کنند

متحدان ناتو در مورد نگرانی‌ها از پیشرفت نظامی چین و قابلیت‌های سایبری این کشور گفتگو می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ متحدان ناتو در مادرید اسپانیا گرد هم آمده‌اند تا در مورد نگرانی‌ها از پیشرفت نظامی چین و قابلیت‌های سایبری این کشور گفتگو کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی«ناتو» در شهر مادرید اسپانیا امروز( سه‌شنبه، 7 سرطان) به فایننشال‌تایمز گفته است که انتظار دارد، متحدان با زبان روشن در مورد چین صحبت کنند زیرا؛ پکن قرار است چالشی برای منافع، امنیت و ارزش‌های آنان باشد.

در نشست مادرید، رهبران ۳۰ کشور عضو ناتو در مورد چگونگی تعادل تهدید فزاینده ناشی از پیشرفت‌های نظامی چین و قابلیت‌های جدید سایبری، و همچنین بحران‌های جهانی از جمله نگرانی‌های تأمین غذا و انرژی، در پی جنگ روسیه و اوکراین گفتگو خواهند کرد.

دبیر کل ناتو به خبرنگاران گفته است: «چین یک دشمن است. مسلما ما باید عواقب سرمایه‌گذاری سنگین چین در قابلیت‌های نظامی، سلاح‌های هسته‌ای دوربرد و تلاش برای کنترول زیرساخت‌های حیاتی‌اش را در نظر بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که ناتو موفق‌ترین اتحاد تاریخ خواهد بود».

بااین‌حال، ناتو پیش‌نویس تهدیدها از ناحیه چین را تهیه کرده و قرار است امروز در نشست مادرید، بحث و تبادل نظرها در مورد آن صورت بگیرد.

نگرانی‌ها از پیشرفت نظامی چین؛ سران ناتو در اسپانیا گفتگو می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد