نگرانی‌های-مشابه-هند-و-کشورهای-آسیای-مرکزی-در-افغانستان

وزیر خارجه هند در افتتاح سومین دور گفتگوهای آسیای مرکزی و دهلی‌نو گفت که هند و کشورهای آسیای میانه نگرانی‌ها و اهداف مشابه در افغانستان دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ جی‌شنکر، وزیر امور خارجه هند امروز( یک‌شنبه، 28 قوس) در افتتاحیه این نشست گفت که دهلی‌نو و کشورهای آسیای مرکزی نگرانی‌ها و اهداف مشابهی از جمله تشکیل یک دولت فراگیر، مبارزه با تروریزم و تضمین کمک‌های بشردوستانه بدون مانع در افغانستان دارند.

شنکر افزود که برای رفع این نگرانی‌ها باید یک دولت همه‌شمول در افغانستان ایجاد شود که در آن حقوق اقلیت‌ها، کودکان و زنان رعایت شود.

جی‌شنکر تصریح کرد که هند و کشورهای منطقه پیوندهای عمیق تاریخی و تمدنی با مردم افغانستان دارند. او بیان کرد که باید با گروه‌های تروریسیتی و قاچاق مواد مخدر در این کشور به‌گونه جدی مبارزه شود.

وزیر خارجه هند از وضعیت کنونی افغانستان ابراز نگرانی کرد و افزود که کشورهای آسیای مرکزی باید راه‌هایی را برای کمک به مردم این کشور پیدا کنند.

عبدالعزیز کامیلوف، وزیر امور خارجه اوزبیکستان نیز با اشاره به وضعیت چالش‌برانگیز افغانستان گفت که این کشور نیاز به توسعه دارد و کشورهای کمک‌کننده باید رویکرد واحد و هماهنگ در قبال افغانستان داشته باشند.

هند در حالی از سومین دور گفتگوهای کشورهای آسیای مرکزی میزبانی می‌کند که پاکستان رقیب هند میزبان هفدمین نشست وزیران خارجه سازمان همکای اسلامی در مورد افغانستان است.

 

نگرانی‌های مشابه هند و کشورهای آسیای مرکزی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد