نیروهای-روسی-در-اوکراین-مرتکب-جنایات-جنگی-شده‌اند

رویترز گزارش داده است که اتحادیه اروپا نیروهای روسی را در شهر بوچای اوکراین متهم به ارتکاب جنایات جنگی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده است که اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه( 14 حمل) پس از آن‌که شهردار بوچا از کشته شدن ۳۰۰ تن از ساکنان این منطقه خبر داد، نیروهای روسی را به ارتکاب جنایات در منطقه متهم کرده است.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی نوشته است: «از اخبار جنایات نیروهای روسی شوکه شده‌ایم. اتحادیه اروپا به اوکراین در مستندسازی جنایات جنگی کمک می‌کند».

شهردار بوچا در ۳۷ کیلومتری شمال‌غرب پایتخت، ادعا کرده است که ۳۰۰ نفر از ساکنان این منطقه توسط ارتش روسیه کشته شده‌اند.

چارلز میشل، رییس شورای اتحادیه اروپا متشکل از کشورهای عضو این بلوک، در صفحه توییترش نوشته است: «از تصاویر وحشتناک جنایات ارتش روسیه در منطقه آزاد شده کی‌یف شوکه شده‌ام.»

روسیه پیش از این هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده و اتهامات مربوط به جنایات جنگی را در آن‌چه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌خواند، رد کرده است.

میشل گفته است که اتحادیه اروپا به اوکراین و سازمان‌های غیردولتی در جمع‌آوری شواهد لازم برای تعقیب جنایات در دادگاه‌های بین‌المللی کمک می‌کند.

این در حالی است که اوکراین روز شنبه گفت که نیروهایش تمام مناطق اطراف کی‌یف را پس گرفته‌اند و برای اولین بار از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فبروری، مدعی کنترل کامل منطقه پایتخت شده‌اند.

نیروهای روسی در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد