نیروی‌های-هوایی-امریکا-طی-پنج-سال-هزاران-غیرنظامی-را-کشته‌اند

امریکا در پنج سال گذشته ۵۰‌ هزار حمله هوایی در افغانستان، عراق و سوریه انجام داده‌ که در پی آن، هزاران غیر نظامی از جمله کودکان کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ نیویورک تایمز گزارش داده که بر اساس اسناد جدید پنتاگون، این حملات به دلیل «استخبارات عمیقا ناقص» سبب کشته شدن هزاران غیر نظامی از جمله بسیاری از کودکان شده است.

طبق گزارش، مجموعهٔ از اسناد سری که بیش از ۱۳۰۰ گزارش تصویری تلفات غیر نظامیان را تحت پوشش قرار داده است، نشان می دهد که این غیر نظامیان توسط «بمب‌های دقیق» امریکا کشته شده اند.

نیویارک تایمز گفته است که چندین گزارش مبنی بر کشته شدن غیر نظامیان در شرق میانه را از قبل گزارش داده است، اما تحقیقات این روزنامه نشان می‌دهد صد‌ها غیر نظامی که در این حملات کشته شده اند،‌ کم شماری شده اند.

به عنوان مثال، یکی از این رویداد‌ها،‌ حملهٔ قوای خاص ایالات متحده است که به تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۶ در شمال سوریه صورت گرفت. بر اساس گزارش اولیهٔ، نظامیان امریکا گفتند در اثر آن حمله، ۸۵ جنگجوی داعش کشته شدند. اما در عوض به اثبات رسید که شمار کشته شدگان ۱۲۰ نفر بود که شامل دهقان‌ها و روستایان می‌شد.

مثال دیگرحملهٔ‌ نومبر ۲۰۱۵ در منطقه رمادی عراق است که ظاهرا یک مرد «یک شی ناشناختهٔ سنگین» را به سمت یکی از پایگاه‌های داعش می‌کشاند،‌ اما بررسی‌ها نشان داد که آن یک کودک بود که در حملهٔ هوایی نظامیان امریکا کشته شد.

در این گزارش آمده است که فیلم‌های نظارتی ضعیف و نا مناسب در اغلب موارد موجب شده است که قوای هوایی امریکا در هدف قرار دادن جناح‌های مخالف ناکام بماند و در نتیجه، غیر نظامیان قربانی حملات شوند.

در آخرین مورد،‌ در حملۀ ۲۹ اگست طیاره‌ بدون سرنشین در کابل که گمان می‌رفت بر یک موتر مربوط به گروه داعش صورت گرفته، ۱۰ نفر اعضای یک خانواده به شمول هفت کودک کشته شدند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از بازماندگان این حملات معلول و معیوب شده اند و تداوی آنان هزینهٔ هنگفت می‌خواهد،‌ اما برای کمتر از ۱۰ تن آنان پول به عنوان «تسلیت» پرداخت شده است.

نیروی‌های هوایی امریکا طی پنج سال هزاران غیرنظامی را کشته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد