نیویارک-تایمز-احتمال-دارد-دیپلمات‌های-افغانستان-از-امریکا-اخراج-شوند

نیویارک تایمزدر گزارشی می‌گوید؛ دیپلمات‌های افغانستان که در امریکا به سر می‌برند، افزون بر رنج از تحولات سیاسی اخیر، با چالش‌های جدی دیگر نیز روبرو هستند و ممکن است از امریکا اخراج شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه نیویارک تایمز روز یک‌شنبه(24 دلو) در گزارشی گفته است که این افراد در خطر از دست دادن حقوق خود قرار دارند و ممکن است از امریکا اخراج شوند. نیویارک تایمزگفته است که این دیپلمات‌ها در تلاش‌ به دست آرودن اقامت امریکا هستند.

طبق گزارش این روزنامه با سقوط حکومت پیشین پس از آن‌که بانک‌های امریکایی برای جلوگیری از دسترسی امارت اسلامی به منابع مالی سفارت، حساب‌های سفارت افغانستان را مسدود کردند، حقوق ده‌ها دیپلمات منصوب در سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‌های افغانستان در نیویارک و لس آنجلس از ماه اکتبر پرداخت نشده است.

 به گفته این روزنامه اگر سفارت پیش از اعطای پناهند‌گی یا اقامت قانونی دیگر بسته شود، دیپلمات‌ها ممکن است خود را بدون تابعیت و بدون مجوزهای لازم برای یافتن شغل بیابند.

عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان در امریکا در گفتگو با نیویارک تایمز با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده گفته است: «این چیزی نیست که ما می‌خواستیم. اما این چیزی است که پیش آمد. شاید نتوانیم برای مدت طولانی ادامه دهیم – به پایان خواهد رسید. هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اما ما این‌جا هستیم تا زمانی که به مسیری برسیم که نمی‌توانیم ادامه دهیم».

با این حال، به جز سفارت افغانستان در پاکستان، تمامی سفارت‌خانه‌های کشور به گونه مستقل و بدون هماهنگی با مقام‌ها در کابل، به کارهای‌شان ادامه می‌دهند.

تاکنون سفارت‌های کشور در بیرون از افغانستان، امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نشناخته‌ و تماسی با حکومت برقرار نکرده‌اند.

این وضعیت به گفته روزنامه نیویارک تایمز، بر دیپلمات‌هایی که هنوز درگیر نمایند‌گی از دولت پیشین هستند، زیان رسانده است و به گفته معاون سفارت افغانستان در امریکا، کارمندان سفارت عمدتاً با پس انداز یا گرفتن وام از اقوام‌شان مایحتاج زند‌گی خود را تامین می‌کنند.

این روزنامه به نقل از دو دیپلمات سابق افغانستان در فرانسه گزارش داده است که دیپلمات‌ها حتی برای اجتناب از پرداخت اجاره خانه، به محوطه سفارت نقل مکان کرده‌اند.

نیویارک تایمز: احتمال دارد دیپلمات‌های افغانستان از امریکا اخراج شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد