هزاران-نفر-در-ترکیه-تجمع‌-کردند

هزاران نفر از مخالفان دولت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای حمایت از جانان کفتانچی اوغلو، سیاست‌مدار مخالف او در شهر استانبول این کشور تجمع کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ هزارن تن روز شنبه(31 ثور) در شهر استانبول ترکیه تجمع کردند و کفتانچیاوغلو، سیاسیت مدار مخالف اردوغان و رهبر حزب سکولار جمهوری خواه خلق ترکیه در میان آنان حاضر شد.

تجمع‌ کنندگان در جریان تجمع تصویر بزرگی از کمال آتاتورک، رهبر و بنیان‌گذار ترکیه سکولار را حمل می‌کردند که می‌تواند واکنشی به اسلام‌گرایی دولت آقای اردوغان تلقی شود.

جانان کفتانچی‌اوغلو یکی از عوامل اصلی شکست بزرگ حزب رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۱۹ در انتخابات شهرداری استانبول بود. در آن انتخابات حزب سکولار جمهوری‌خواه خلق ترکیه در استانبول پیروز شد.

در سال ۲۰۱۹ خانم کفتانچی‌اوغلو از سوی دادگاه به ۹ سال و هشت ماه و ۲۰ روز حبس محکوم شد؛ اما دادگاه تجدید نظر آن را به کمتر از ۵ سال تقلیل داد و بر اساس قوانین ترکیه، احکام زیر ۵ سال اغلب به صورت تعلیقی درمی‌آیند

کفتانچی اوغلو گفته که اتهامات علیه او با انگیزه‌های سیاسی شکل گرفته و با هدف ساکت نگه‌داشتن او طرح شده‌است.

در آن زمان خانم کفتانچی‌اوغلو متهم شده‌بود که در توییتر به رجب طیب اردوغان توهین کرده و همچنین به تشویش اذهان عمومی دست زده‌است.آن اتهام‌ها همگی به ناآرامی‌های حزب کارگر کردستان پ.ک.ک کردستان در سال ۲۰۱۳ مرتبط بود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از سوی غرب بارها به استفاده از فضای امنیتی بعد از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ برای سرکوب مخالفان خود و همراه کردن سیستم قضایی ترکیه با دولت تحت امر خود متهم شده ‌است.

هزاران نفر در ترکیه تجمع‌ کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد