هزینه-خسارات-جنگ-در-نوار-غزه-حدو-میلیارد-دالر-رسید

گزارش اخیر بانک جهانی نشان می‌دهد، در چهار ماه نخست حملات  اسراییل بر نوار غزه، به ارزش ۱۹ میلیارد دالر زیربنا‌‌ها و ساختمان‌ها در نوار غزه تخریب شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ بانک جهانی در گزارشی گفته است که در این ویرانی‌ها نزدیک به ۶۲ درصد از خانه های غزه که حدود ۳۰۰ هزار خانه است ویران شده و به همین دلیل نزدیک به یک میلیون نفر نیز بی خانمان شده‌اند.

بانک جهانی و سازمان ملل گفته‌اند که هزینه خسارات زیرساختی ناشی از جنگ غزه به ۱۸.۵ میلیارد دالر در چهار ماه رسیده است.

این گزارش که روز (سه‌شنبه، 14 حمل) نشر شده بود، توضیح داده است که این هزینه شامل دوره‌ای از آغاز تجاوز در اکتبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴ می‌شود.

بانک جهانی گفته است: «ارزیابی موقت خسارات» از منابع جمع‌آوری داده‌ها از راه دور برای تخمین خسارات وارده به زیرساخت‌های مادی در بخش‌های حیاتی غزه از اکتبر ۲۰۲۳ تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ استفاده کرده است.

در این گزارش گفته شده است: «خسارات وارده به تأسیسات و بخش‌های زیربنایی همه بخش‌های اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به طوریکه ساختمان‌های مسکونی ۷۲ درصد هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند، در حالی که زیرساخت‌های خدمات عمومی مانند آب، صحت و آموزش ۱۹ درصد و خسارت وارد شده به ساختمان‌های تجاری و صنعتی ۹ درصد این هزینه را تشکیل می‌دهند».

 

هزینه خسارات جنگ در نوار غزه حدو 19 میلیارد دالر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد