هشدار-امریکا،-پکن-و-مسکو-را-نزدیک-می-کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی، روابط پکن با مسکو را دوستانه و بزرگ توصیف کرد و گفت ما نمی‌توانیم اجازه دهیم انتشار فهرستی از تحریم‌ها بر روابط چین و روسیه تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد در این فهرست نام 200 نفر از سیاستمداران و بازرگانان روسی به چشم می خورد.

وی، روابط چین با روسیه را دوستانه و بزرگ توصیف کرد و گفت ما نمی‌توانیم اجازه دهیم انتشار فهرستی از تحریم‌ها بر روابط چین و روسیه تاثیر منفی داشته باشد.

وی تاکید کرد روابط دو کشور بسیار مستحکم و راهبردی و با ثبات است و هر تحولی در خارج از حیطه این مناسبات رخ بدهد این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

سخنگوی چین تصریح کرد این فهرست نه تنها تاثیری بر مناسبات ندارد بلکه چین عزم خود را برای ارتقای سطح روابط با روسیه در زمینه های مختلف از جمله نظامی جزم کرده است.

وی گفت چین همواره با تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای دیگر و استفاده از این حربه برای تهدید کردن مخالفت ورزیده است و بر این باور است که روسیه و امریکا به عنوان دو عضو دایم شورای امنیت، نقش مهمی در حراست از صلح و ثبات جهان دارند.

وی افزود که روابط چین و روسیه بر اساس بررسی های عملی و تحقیقاتی در یکی از بهترین دوره های تاریخی قرار دارد و از لحاظ کیفی و کمی باز هم گسترش خواهد یافت.

هشدار امریکا، پکن و مسکو را نزدیک می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد