هشدار-روسیه-از-حضور-نظامی-امریکا-در-منطقه

وزیر خارجه روسیه از حضور نظامی امریکا در منطقه هشدار داده و از کشورهای همسایه افغانستان خواسته است که مانع ایجاد پایگاه نظامی امریکا و ناتو در کشور‌شان شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته( چهارشنبه، 5 عقرب) در نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفته است که امریکا و ناتو قصد دارند که پس از خروج از افغانستان در کشورهای همسایه حضور نظامی داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه از کشورهای همسایه افغانستان خواست که مانع حضور نیروهای امریکایی و ناتو در خاک‌شان شوند.

خبرگزاری اناتولی ترکیه گزارش داده است که وزیر خارجه ورسیه گفته است؛ تروریست‌ها در حال تلاش برای نفوذ در کشورهای همسایه افغانستان هستند.

لاوروف افزوده است که تروریست‌ها برای انجام این کار از پوشش پناهجویان استفاده می‌کنند و به کشورهای همسایه افغانستان داخل می‌شوند.

وزیر خارجه روسیه، امریکا و جامعه جهانی را مسوول این نابسامانی‌ها عنوان کرد و گفته است: «افرادی که افغانستان را به این وضعیت تبدیل کردند، باید مسوولیت خود را بپذیرند».

نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران روز گذشته( چهارشنبه، 5 عقرب) برگزار شد.

در این نشست وزیران خارجه کشورهای ایران، پاکستان، تاجیکستان، اوزبیکستان، ترکمنستان، روسیه و چین حضور داشتند. کشورهای اشتراک کننده بر تشکیل دولت فراگیر توسط طالبان در افغانستان تاکید کردند.

هشدار روسیه از حضور نظامی امریکا در منطقه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد