هشدار-رییس-جمهور-تایوان-از-پیامدهای-سقوط-کشورش-به-دست-چین

رییس جمهور تایوان هشدار داده است که سقوط تایوان به دست چین، پیامدهای فاجعه باری برای صلح و دموکراسی در آسیا خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز؛ تسای اینگ‌ون، رییس جمهور تایوان در مقاله‌ای در Foreign Affairs با اشاره به فشارهای فزاینده نظامی هشدار داده است که سقوط تایوان به دست چین، پیامدهای فاجعه‌باری برای صلح و دموکراسی در آسیا خواهد داشت.

رییس جمهور تایوان گفته است که کشورش به دنبال رویارویی نظامی نیست اما؛ برای دفاع از خود هرکاری که لازم باشد، انجام خواهد داد.

در چهار روز گذشته، نزدیک به ۱۵۰ جنگنده چینی در منطقه موسوم به حوزه شناسایی پدافند هوایی(ADIZ) تایوان پرواز کرده اند.

 تایوان بیش از یک سال است که از ماموریت‌های مکرر نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره شکایت می‌کند. اما؛ پکن افزایش تنش را ناشی از حضور کشتی‌های جنگی امریکا و متحدانش در منطقه دانسته است.

این در حالی است که هفته گذشته وزارت دفاع تایوان هشدار داده بود که نیروهای مسلح چین امکان «فلج» کردن سیستم دفاعی تایوان را دارند و تاکید کرده بود که تهدید از طرف چین در حال افزایش است.

جمهوری خلق چین، تایوان را یک ولایت جدا شده خود تلقی می‌کند اما؛ تایوان که دارای نظام سیاسی دموکراتیک است، خود را یک کشور مستقل می‌داند.

چین و تایوان پس از پایان جنگ‌های داخلی چین، در سال ۱۹۴۹ دارای دولت‌های جداگانه هستند. پکن برای مدت طولانی تلاش کرده تا فعالیت‌های بین‌المللی تایوان را محدود کند و هر دو برای نفوذ در منطقه اقیانوس آرام با هم رقابت می‌کنند.

هشدار رییس جمهور تایوان از پیامدهای سقوط کشورش به دست چین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد