هشدار-وزارت-انرژی-و-آب-از-احتمال-وقوع-سیلاب-و-ازدیاد-آب-رودخانه‌ها

وزارت انرژی و آب امارت اسلامی طالبان در مورد احتمال وقوع سیلاب و ازدیاد آب رودخانه‌ها در برخی حوزه‌های دریایی در روزهای آینده هشدار داده است.

به گزارش افغان نیوز، وزارت انرژی و آب امارت اسلامی طالبان امروز( یک‌شنبه، 15 حوت) با نشر اطلاعیه از مردم خواسته است که از نزدیک‌شدن در کنار رودخانه‌ها هنگام سیلاب یا آب‌خیزی خودداری کنند.

این وزارت در اطلاعیه آورده است که بنا بر تغیرات اقلیمی و براساس تحلیل‌های هایدرومتیورلوژیکی و پیش‌گویی اداره‌ی هواشناسی، از تاریخ ۱۴ حوت الی ۲۰ حوت، احتمال ریزش باران نسبتا شدید همراه با سیلاب آنی و ازدیاد سطح آب رودخانه‌ها در حوزه‌های دریایی (پنج آمو، شمال، هریرود-مرغاب، هلمند و کابل) پیش‌بینی شده است.

در اعلامیه آمده است که در زمان ذکرشده، احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارندگی و بلندرفتن سطح آب در مسیر رودخانه‌های کوکچه، تالقان، بغلان بامیان، سمنگان، بلخ، سرپل، جوزجان، فاریاب، بادغیس، غور، هرات، فراه، هلمند، ارزگان، قندهار، کابل، پنجشیر، غوربند، کابل، کنر، لغمان و خوست  متصوراست.

با این حال وزارت انرژی و آب از باشندگان بالادست رودخانه‌ها خواسته که هنگام جاری‌شدن سیلاب و یا بلندرفتن سطح آب به مناطق پایین‌دست خبر بدهند تا به‌خاطر جلوگیری از تلفات انسانی مردم با خبر باشند.

هشدار وزارت انرژی و آب از احتمال وقوع سیلاب و ازدیاد آب رودخانه‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد