هماهنگ-کننده-مبارزه-با-تروریسم-امریکا-عازم-پاکستان-گردید

مسوول هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم دولت امریکا در صدر هیئتی عازم پاکستان گردید تا گفتگوهایی درباره توسعه استراتژی مبارزه با تروریسم با مقام‌های پاکستانی داشته باشند.

 به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه‌ی امریکا در اعلامیه ای بیان داشته است که امروز یک‌شنبه (۱۴ حوت ) کریستوفر لندبرگ، سرپرست هماهنگ‌کننده‌ مبارزه با تروریسم، در صدر هیئتی از مقام‌های امریکایی عازم پاکستان خواهد شد و گفتگوهای مبارزه با تروریسم  را با مقام‌های پاکستانی رهبری خواهد کرد.

طبق اعلامیه وزارت خارجه امریکا قرار است این گفتگوها، از ششم تا هفتم مارچ انجام شود.

در اعلامیه وزارت خارجه‌ امریکا آمده است که ایالات متحده و پاکستان در مورد تهدیدات تروریستی مشترکی که دو کشور با آن روبه‌رو هستند گفتگو خواهند کرد و استراتژی‌های همکاری درباره‌ی امنیت مرزها و مقابله با تأمین مالی تروریسم را توسعه خواهند داد.

منابع دیپلماتیک دولت پاکستان به رسانه‌های این کشور گفته‌اند که مذاکرات ماه گذشته‌ امریکا و پاکستان در واشنگتن هم بر موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، تأمین مالی تروریسم و اشتراک اطلاعات متمرکز بوده است.

در حال حاضر پاکستان مدعی است که گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان آن کشور را تهدید می‌کنند.

دولت پاکستان می‌گوید که حملات طالبان پاکستانی در آن کشور افزایش یافته و این گروه حملات خود را از افغانستان سازمان‌دهی می‌کند.

اخیرا یک هئیت از مقام‌های ارشد نظامی پاکستان به کابل آمده و با ا.ا گفتگو کرده‌ است.

همچنین رسانه‌های پاکستانی می‌نویسند که ا.ا طرحی را با مقام‌های پاکستانی در میان گذاشته که در آن موضوع خلع سلاح طالبان پاکستانی و اسکان مجدد آنان مطرح شده، اما دولت پاکستان باید هزینه‌ اجرای این طرح را بپردازد.

هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم امریکا عازم پاکستان گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد