همدستی-با-طالبان،-بزرگترین-ناکامی-سیاست-ترامپ

مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ می‌گوید که همدستی با طالبان بزرگترین ناکامی سیاست خارجی دولت آمریکا به رهبری آقای ترامپ است.

به گزارش افغان نیوز: هربرت مک‌مستر، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در برنامه "هاردتاک" بی‌بی‌سی گفته است که رویکرد دولت آقای ترامپ در برابر افغانستان، بزرگ‌ترین ناکامی سیاست خارجی دولت آمریکا است.

وی تاکید کرده است: "ما خروج را چنان اولویت دادیم که با طالبان علیه دولت منتخب افغانستان هم‌دست شدیم."

به باور مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، آنچه که فعلا در افغانستان جریان دارد یک فاجعه انسانی است و ما را دوباره به گذشته این کشور بر می‌گرداند.

آقای مک‌مستر خاطرنشان ساخته است که احتمال دارد برگردیم به وضعیتی که طالبان و گروه‌های جهادی کنترول مناطق و تجارت مواد مخدر را دوباره به دست بگیرند و تهدیدی بزرگی برای جهان شوند.

این مقام پیشین کاخ سفید ابراز نگرانی کرده است که ممکن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا نیز رویکرد آقای ترامپ در قبال افغانستان را دنبال کند.

مک‌مستر، قبل از اینکه مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ شود، به عنوان ژنرال ارتش آمریکا در افغانستان ماموریت اجرا کرده بود.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا با پذیرش مشروط خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، در ماه فبروری سال جاری توافق‌نامه تاریخی صلح با طالبان را در شهر دوحه، مرکز قطر امضا کرد.

بر اساس این توافق‌نامه، ایالات متحده آمریکا به گونه تدریجی در مدت ۱۴ ماه نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

همدستی با طالبان، بزرگترین ناکامی سیاست ترامپ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد