همکاری-بریتانیا-و-پاکستان-روی-تخلیه-نیروهای-بریتانیایی-از-افغانستان

وزیران خارجه بریتانیا و پاکستان در تماسی تلفنی در مورد تحولات افغانستان صحبت کرده و روی همکاری‌های دو کشور برای تخلیه شهروندان بریتانیا از افغانستان به توافق رسیده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور، با دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا در تماس تلفنی روی تحولات افغانستان و ضرورت ادامه همکاری‌ها برای تسهیل روند تخلیه بازماندگان مربوط به بریتانیا در افغانستان گفتگو کرده است.

دراعلامیه آمده است که قریشی به راب از همکاری دوام‌دار برای تسهیل روند تخلیه دیپلماتان و کارکنان سازمان‌های بین‌المللی از جمله شهروندان بریتانیای و همکاران افغان این کشور اطمینان داده است.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، نیز با نشر توییتی گفته است که با پاکستان در مورد تخلیه شهروندان و همکاران افغان‌ این کشور که در افغانستان گیر مانده‌اند، گفتگو کرده است.

وزیر امور خارجه بریتانیا افزوده است که دو کشور در راستای حفظ ثبات در منطقه همکاری نزدیک خواهند داشت.

قریشی در صحبت با دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفته است که حل‌وفصل سیاسی فراگیر بهترین راه برای دست‌یافتن به صلح و ثبات در افغانستان است.

این در حالی است که سفارت امریکا در کابل باری دیگر به شهروندان این کشور توصیه کرده که بنا بر علت‌های امنیتی، از نزدیک شدن به اطرف میدان هوایی کابل خودداری نمایند.

همکاری بریتانیا و پاکستان روی تخلیه نیروهای بریتانیایی از افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد