هند-برای-مقابله-با-پاکستان-و-چین-سامانه-موشکی-اس-مستقر-کرد

هند برای مقابله با تهدیدات احتمالی چین و پاکستان در ایالت پنجاب این کشور، سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ روسی مستقر می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری بین‌المللی آسیا (ANI) هند گزارش داد که نیروی هوایی این کشور در حال استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در مرز غربی است تا با تهدیدات احتمالی از سوی پاکستان و چین مقابله کند.

این رسانه هندی به نقل از منابع محلی گزارش داده که سامانه‌های اس-۴۰۰ قادر خواهند بود با تهدیدات هوایی از سوی پاکستان و چین مقابله کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: «روسیه تامین سامانه دفاع موشکی سطح به هوا و متحرک تریومف اس-۴۰۰ برای هند از طریق مسیرهای هوایی و دریایی را آغاز کرده که سریعا در مکان‌های تعیین شده مستقر خواهند شد».

براساس این گزارش، نیروی هوایی هند پس از تکمیل استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در ایالت پنجاب، بر جبهه شرقی تمرکز خواهد کرد و منابعی را برای آموزش نیروها در این کشور فراهم می‌کند. چندین افسر و پرسنل نیروی هوایی هند در روسیه مشغول آموزش دیدن برای کار کردن با این سامانه هستند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که انتظار می‌رود نخستین ارسال‌ سامانه دفاع موشکی قدرتمند اس-۴۰۰ روسیه تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شوند و این سامانه چند هفته بعد از آن آماده استفاده شود.

این در حالی است که روابط میان دو کشورهند و پاکستان پر تنش است و این تنش‌ها حتی در مورد افغانستان نیز به گونه‌ای آشکار بوده است. هر دو کشور رقیب در روزهای اخیر میزبان دو نشست در مورد افغانستان بودند.

هند برای مقابله با پاکستان و چین سامانه موشکی اس- 400 مستقر کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد