هواپیما-و-چرخ‌بال‌های-دولت-پیشین-را-به-طالبان-نمی‌دهیم

نماینده ویژه رییس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان گفته است که نزدیک به ۵۰ فروند هواپیما و چرخ‌بال متعلق به نیروی هوایی پیشین افغانستان را که به اوزبیکستان انتقال داده شده است، به امارت اسلامی نخواهند داد.

به گزارش افغان نیوز؛ صدای امریکا به نقل عصمت‌الله ارگاشف، نماینده ویژه رییس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان گزارش داده است که این چرخ‌بال‌ها متعلق به امریکا است و به طالبان سپرده نمی‌شود.

نماینده ویژه اوزبیکستان در امور افغانستان گفته است که دولت امریکا هزینه این بالگردها و هواپیماها را پرداخته است. او تاکید کرده است: « واشنگتن دولت سابق افغانستان را تأمین مالی می‌کرد، لذا این کاملاً به واشنگتن بسته‌گی دارد که با این بالگردها و هواپیماها چه می‌کند».

پیش از این جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفته بود: «می‌توانم بگویم که چرخ‌بال‌ها به افغانستان فرستاده نخواهد شد تا توسط طالبان استفاده شود».

چندی پیش ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع از اوزبیکستان و تاجیکستان، خواستار بازگرداندن هواپیماهای افغانستان شده و هشدار داده بود: «حوصله ما را امتحان نکنید، طیارات و هواپیماهای ما را برگردانید».

این در حالی است که روسیه در واکنش به تصمیم امریکا مبنی بر فرستادن ۱۱ هلیکوپتر خریداری شده برای اردو افغانستان به اوکراین، اعلام کرد که این عملکرد نقض آشکار قوانین بین المللی است.

هواپیما و چرخ‌بال‌های دولت پیشین را به طالبان نمی‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد