هوگو-لارنس-امریکا-به-مردم-افغانستان-خیانت-کرده-است

سفیر پیشین امریکا در کابل گفته که کشورش به مردم افغانستان خیانت کرده و بر تعهدات خود در قابل افغان‌ها عمل نکرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ هوگو لارنس، سفیر پیشین امریکا در کابل در مصاحبه اختصاصی با افغانستان انترنیشنال گفته است کشورش به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان نه تنها عمل نکرده، بلکه خیانت کرده است.

سفیر پیشین امریکا برای افغانستان گفته است: « تصمیم‌های دونالد ترامپ و جو بایدن، یکی از دلایل اصلی سقوط حکومت پیشین افغانستان بود».

لارنس افزوده است؛ با وجود مشکلات زیاد از جمله فساد اداری، بی‌عدالاتی و فقر، افغانستان پیشرفت‌های زیاد داشت. او تاکید کرده است: « ما حکومت انتخابی، پارلمان، جامعه مدنی و رسانه‌های آزاد داشتیم؛ اما قرارداد خیانت بار دوحه همه‌چیز را نابود کرد».

سفیر پیشین امریکا با اشاره به کابینه سرپرست طالبان تاکید کرده است که این کابینه برای مردم افغانستان نیست بلکه طالبان اعضای رهبری خود را اعلام کرده اند.

او افزوده که تمامی اعضای کابینه طالبان مرد و از قوم پشتون هستند، در حالی که امریکا و متحدان بین‌المللی‌اش می‌خواهند حکومت در افغانستان همه شمول باشد.

لارنس با ابراز نگرانی از وضعیت زنان گفته است: « فعلا واقعیت در داخل کشور بیانگر این است که وضعیت هزاره‌ها، ازبیک‌ها و تاجیک‌ها به شدت نگران‌کننده‌ است. حقوق آنها باید رعایت شود».

با این‌همه، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا«سیگار» نیز به تازگی کابینه طالبان را مردانه خوانده است.

هوگو لارنس: امریکا به مردم افغانستان خیانت کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد