هکر-۱۳-ساله-چینی-نظم-را-بهم-ریخت؛-فیس‌بوک-نمی‌پذیرد

برخی منابع اعلام کرده‌اند که یک هکر ۱۳ ساله چینی بر واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک حمله سایبری انجام داده، اما فیس‌بوک این ادعا را تکذیب می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ شب گذشته، شبکه های اجتماعی واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک قطع شدند و کاربران نمی‌توانستند به آنها دسترسی داشته باشند و پیام ارسال کنند. 

این اختلال به صورت جهانی بوده و واتساپ با انتشار یک اطلاعیه ضمن تشکر از صبوری کاربران اعلام کرد که در تلاش است تا خیلی زود همه چیز به حالت عادی برگردد.

بنا بر ادعای برخی رسانه‌ها، یک پسر ۱۳ ساله به نام سون جیسو با حمله هکری به این شبکه‌های اجتماعی باعث اختلال در عملکرد آنها شده است.

رویترز گفته که یک هکر ۱۳ ساله چینی باعث اختلال سراسری واتساپ و اینستاگرام شده است اما نیویورک تایمز به نقل از مدیران فیس‌بوک حمله سایبری را رد کرده است. 

در همین حال، فیس‌بوک اعلام کرده که گزارش‌ها درباره اینکه اختلال‌ ایجاد شده در سرویس‌های فیس‌بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده را تکذیب می‌کنیم.

سرویس NetBlocks اعلام کرده که این قطعی تاکنون صدها میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده است.

این درحالی است که ساعاتی پس از آن، گزارش شد که در عملکرد آمازون، توییتر و جستجوگر گوگل و حتی تلگرام نیز اختلالاتی به وجود آمده که هنوز مشخص نیست دلیل این قطعی‌ها و مشکلات چه بوده است؟

هکر ۱۳ ساله چینی نظم را بهم ریخت؛ فیس‌بوک نمی‌پذیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد