هیات‌های-تاجیکستان-و-بریتانیا-در-مورد-افغانستان-گفتگو-کردند

وزارت خارجه‌ تاجیکستان می‌گوید که هیاتی از این وزارت  با لئو دوچرتی، معاون وزارت خارجه‌ بریتانیا روی موضوعات مختلف از جمله وضعیت افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه تاجیکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته که هیات این کشور در جریان سفر به لندن با طرف بریتانیایی روی طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد همکاری دوجانبه‌ در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجارت، تهدیدهای امنیتی مانند تروریسم و افراط‌گرایی گفتگو کرد‌ه‌است.

به نقل از اعلامیه، تقویت مرزها و حمایت فنی از پروژه‌ها و برنامه‌های انرژی «سبز» تاجیکستان و اهمیت سازماندهی سفرهای مقام‌های عالی‌رتبه‌ دو کشور از دیگر موضوعاتی بوده که در این گفتگوی سیاسی مورد بحث قرار گرفته است.

به‌گفته‌ این وزارت، هیات‌های تاجیکستان و بریتانیا توافق کردند که به گفتگوی سازنده به منظور تقویت روابط در زمینه‌های مورد علاقه‌ دوجانبه ادامه دهند.

تاجیکستان و بریتانیا در حالی روی وضعیت افغانستان گفتگو کراه‌اند کخ کشورهای پیمان امنیتی جمعی نگران نفوذ گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان به کشورهای عضو پیمان اند.

به‌تازگی یوری شووالوف، نماینده‌ دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی گفته است که کشورهای عضو این سازمان در حال گفتگو با امارت اسلامی برای تقویت امنیت در منطقه هستند.

اما؛ امارت اسلامی همواره تاکید کرده که اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را به هیچ گروه نمی‌دهد.

 

 

هیات‌های تاجیکستان و بریتانیا در مورد افغانستان گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد