واشنگتن-پاکستان-را-تحریم-خواهد-کرد

زلمی خلیل‌زاد، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان می گوید که در آینده نزدیک واشنگتن اعضای ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان را که علیه افغانستان فعالیت می کنند، تحریم خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز «زلمی خلیلزاد» عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا و سفیر سابق این کشور در افغانستان امروز پنجشنبه( 14 – جدی) در کابل، به رسانه ها گفت:« آمریکا ممکن است افرادی از ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات این کشور (آی.اس.آی) را که علیه افغانستان فعالیت می‌کنند در فهرست سیاه قرار دهد.»

آقای خلیل‌زاد گفت:« اگر اعضای سازمان اطلاعات ارتش پاکستان وارد فهرست سیاه آمریکا شوند هرگز حق سفر به این کشور را نخواهند داشت و سرمایه‌ آنها نیز در بانک‌های آمریکایی بلوکه خواهد شد.»

خلیل‌زاد تاکید کرد، اعضای خانواده و بستگان آنها نیز شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

دیپلمات ارشد آمریکایی و افغانی‌الاصل  تصریح نمود، واشنگتن فشارهای داخلی بر اسلام‌آباد را نیز افزایش خواهد داد.

وی گفته است که  گفت‌وگوهایی جریان دارد مبنی بر این که چگونه می‌توان پنجابی‌ها، پشتون‌ها و بلوچ‌های ملی‌گرا، مخالفان سیاست‌های کنونی و مردم پاکستان را تشویق و تقویت کرد تا علیه سیاست‌های اسلام‌آباد ایستادگی و اعمال فشار کنند.

عضو ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل آمریکا در عین حال اصرار دارد تا پاکستان از فهرست متحدین ناتو خارج شود و تمام کمک‌های نظامی به این کشور نیز متوقف شود.

به گفته خلیل‌زاد، آمریکا باید هزینه انتقال تجهیزات به افغانستان از مسیر پاکستان را نیز قطع کند.

وی خاطرنشان کرد درباره میزان فشار اقتصادی به پاکستان توسط آمریکا، صندوق بین‌المللی پول، عربستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آسیایی نیز مذاکراتی شده است.

خلیل‌زاد افزود: درباره تعیین مراحل تحریم‌های مالی علیه پاکستان در حال حاضر رایزنی‌هایی نیز ادامه دارد.

دونالد ترامپ در نخستین روز سال جدید میلادی نیز در توئیت خود نوشت: پاکستان از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند که آمریکا با آنها در افغانستان در حال جنگ است.

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با اشاره به این توئیت گفته بود که رئیس جمهور آمریکا از پاکستان ناامید شده است، زیرا این کشور به صورت سلیقه‌ای با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند.

واشنگتن پاکستان را تحریم خواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد