واکنش-آلمان-به-رهایی-۴۰۰-زندانی-باقی-مانده-طالبان

نماینده خاص آلمان در امور افغانستان در واکنش به رای مثبت لویه جرگه در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان می گوید که اکنون هر دو طرف باید برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آماده باشند.

به گزارش افغان نیوز: مارکوس پوتزیل، نماینده خاص آلمان در امور افغانستان دیروز یک‌شنبه(19، اسد) در توییتی نوشت که با حکم آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان که توسط رئیس جمهور غنی امضا می شود، هر دو طرف باید برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آماده باشند.

نماینده خاص آلمان برای افغانستان خاطرنشان کرده که کشورش آماده است تا نقش فعالی را در روند مذاکرات که قرار است طی چند روز آینده آغاز شود، ایفا کند.

این در حالی است که اعضای لویه جرگه مشورتی صلح پس از دو روز گفتگو، دیروز قطعنامه شان را اعلام کردند که بر اساس آن رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان با هدف رفع موانع، جهت آغاز مذاکرات صلح، قطع خونریزی و رعایت مصلحت تصویب شده است.

در قطنامه لویه جرگه آمده که باید اطمینان حاصل شود تا درصورت رهایی این زندانیان، مذاکرات مستقیم بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای بصورت فوری آغاز گردد.

شرکت کنندگان جرگه خواستار تامین آتش بس فوری در کشور شده و از جامعه جهانی بخصوص آمریکا خواسته تا در این زمینه به تعهداتش عمل کند.

رییس جمهور غنی نیز در مراسم پایان جرگه تاکید کرد که حکم رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا می کند.

آلمان پس از پاکستان دومین کشوری است که تا کنون در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان واکنش نشان داده است.

واکنش آلمان به رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد