واکنش-ایران-بر-بازگشت-تانکرهای-نفت-کم‌کیفیت-از-سوی-ا-ا

رییس اتحادیه صاردکنندگان فرآورده‌های نفتی و گازی ایران در واکنش به بازگرداندن تانکرهای نفت این کشور از سوی اداره ملی ستندرد ا.ا گفته است که مرز افغانستان، ملاک سنجش استاندارد فرآورده‌های نفتی نیست و هیچ مکانیزم استانداری در این مرزها حاکم نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فارس گزارش داده که احمد معروف‌خانی، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در نشستی خبری گفته است: هرچند وقت یکبار، اخباری از افغانستان پخش می‌شود که تانکرهای حاوی بنزین صادراتی ایران بازگشت داده شده است که این اخبار، ناشی از «شیطنت‌ها و فضاسازی‌های نادرست» علیه ایران است.

معروف‌خانی تصریح کرده است: «مکانیزم‌هایی را در مرز افغانستان تعبیه کرده‌اند که با هیچ معیار و استاندارد مشخصی، همخوانی ندارد و براساس تعابیر و تعاریف خودشان، برخی محموله‌ها را برگشت می‌زنند، این‌درحالی است که اگر کسی حاضر به پرداخت هزینه اضافه در مرز شود و با آنها تعامل کند، اجازه عبور داده خواهد شد».

او افزوده است که یکی از شواهد بهانه‌تراشی و بر اساس معیارهای استاندارد نبودن ادعاهای صورت گرفته برای بازگشت برخی محموله‌ها، این است که بعضا شاهد این بوده‌ایم که مقادیری از فرآورده‌های نفتی که در داخل کشور در بخش سمی تقسیم‌بندی می‌شوند و به برخی واحدهای پتروشیمی ارسال می‌شوند را به عنوان بنزین در افغانستان خریداری کرده و به‌مصرف می‌رسانند.

این در حالی است که اداره‌ ملی ستندرد ا.ا در دو هفته گذشته اعلام کرده که چندین تانکر نفت بی‌کیفیت را به ایران بازگردانده است.

این اداره امروز نیز اعلام کرده است که به دنبال اقدامات عملی برای جلوگیری از واردات مواد سوخت بی‌کیفیت، 12 تانکر نفت بی‌کیفیت به ایران مسترد شده است.

اداره ملی ستندر با نشر ویدیویی در ایکس گفته است که ۱۲ تانکر نفت با کیفیت پایین در بندر ۷۸ مایلی  فراه به سمت ایران هدایت داده شده است.

اداره ملی ستندر دو روز پیش نیز اعلام کرده بود که 8 تانکر نفت بی‌کیفیت را از طریق بندر نیمروز به ایران مسترد کرده است.

واکنش ایران بر بازگشت تانکرهای نفت کم‌کیفیت از سوی ا.ا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد