واکنش-پاکستان-به-اتهامات-امریکا-علیه-اسلام-آباد

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد، اظهارات مقام‌های آمریکایی علیه پاکستان را به شدت رد کرده و گفته است در صورتی که آمریکا از همکاری‌ها با کشورش استقبال نکند، این همکاری‌ها را مورد تجدید نظر قرار می‌د‌هد.

به گزارش افغان نیوز: ملیحه لودهی در جمع خبرنگاران افزود که پاکستان "در مبارزه با تروریسم بیشترین مشارکت و قربانی را داده است".

واکنش خانم لودهی به سخنان نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل بود که روز گذشته (سه‌شنبه ۲ ژانویه) گفته بود: کشورش از کمک ۲۵۵ میلیون دلاری به پاکستان خودداری می‌کند.

خانم هیلی گفت که این تصمیم به دلیل همکاری نکردن پاکستان در مبارزه با تروریسم و بازی دوگانه این کشور صورت گرفته است.

او گفت: "آمریکا ۲۵۵ میلیون دلار کمک به پاکستان را پرداخت نمی‌کند. برای این تصمیم دلایل روشنی وجود دارد. پاکستان سال‌ها است که بازی دوگانه می‌کند؛ به تروریست‌ها پناه می‌دهد. گاهی با ما همکاری می‌کند؛ در عین حال، به تروریست‌هایی پناه می‌هد که در افغانستان به ما حمله می‌کنند. این بازی برای دولت آمریکا قابل قبول نیست. ما در مبارزه با تروریسم انتظاراتی بیشتر از این از پاکستان داریم. وقتی پاکستان همچنان به تروریسم کمک می‌کند و پناه می‌دهد، رئیس جمهوری آمریکا حاضر است که تمامی کمک مالی به آن کشور را قطع کند "

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هم اسلام‌آباد را به دروغگویی و پناه دادن به تروریستان متهم کرده بود و در اولین توییت خود در سال تازه میلادی به شدت به پاکستان تاخت.

آقای ترامپ در این توییت نوشت: "ایالات متحده آمریکا با ساده‌لوحی در ۱۵ سال گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده است؛ و آنها در عوض به جز دروغ و فریب چیزی به ما نداده‌اند؛ با این تصور که رهبران ما احمق هستند. آن‌ها [پاکستانی‌ها] به تروریست‌هایی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناهگاه داده و [به ما] کمک زیادی نکرده‌اند. (این رویه) دیگر بس است."

در پاکستان تظاهرکننده‌ها در اعتراض به این حرف دونالد ترامپ پرچم آمریکا را آتش زدند و شعارهای ضد آمریکایی سردادند.

نخست وزیر پاکستان هم نشست اضطراری امنیت ملی کشورش را برگزار کرد.

واکنش پاکستان به اتهامات امریکا علیه اسلام آباد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد