برکناری-عطا-محمد-نور-یک-توطئه-است

مولوی محمد مختار مفلح، رئیس نهضت اسلامی افغانستان می‌گوید: برکناری عطا محمد نور، والی بلخ یک توطئه بوده که حزب جمعیت و نهضت اسلامی این توطئه را قبول ندارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  مولوی محمد مختار مفلح، رئیس نهضت اسلامی افغانستان امروز (دو شنبه 18 جدی) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: حزب جمعیت اسلامی ریشه اجتماعی عمیق دارد و ارگ نباید از تحمل و بردباری آن سوء استفاده کند.

آقای مفلح گفت: امروز عطامحمد نور و صلاح‌الدین ربانی، هر دو در برابر حلقه ترور و وحشت ارگ قرار گرفته اند و فردا افراد دیگر جمعیت قرار خواهند گرفت. او افزود: مردم دیگر تحمل بی‌کفایتی حکومت وحدت ملی را ندارند و بیش از این صبر آنان را به آزمایش نگیرند.

رئیس نهضت اسلامی کشور هشدار داد که حکومت با این نقش بازی کردن خود، کشور را به سوی تجزیه شدن سوق می‌دهد. مفلح تاکید کرد: ارگ در پشت تمام ترورها و کشتارها حضور دارد و دیگر وقت این نفاق افکنی‌ها و اختلاف اندازی‌ها گذشته و این سلاح زنگ‌زده استکبار کارایی خود را از دست داده است.

آقای مفلح با دفاع از موقف گفتگوی بین حکومت و جمعیت بیان داشت: تا زمان که  حزب جمعیت از توقف توطئه و نفاق از سوی ارگ مطنئن نشده، حتی یک وجب از موقف خود عقب نشینی نمی کند؛ زیرا این کوتاه آمدن حکم مرگ همه مجاهدین کشور را دارد.

سید برهان‌الدین خلیلی، نماینده حزب جمعیت گفت که این حلقه خبیثه از گذشته وجود داشته که همواره در پی تهمت زدن به شخصیت‌های جهادی کشور بود. او افزود: " ما امروز باید از حق خود دفاع نماییم و اگر امروز این کار را نکنیم، زمین‌گیر خواهیم شد."

آقای خلیلی با انتقاد از موقف ریاست اجراییه گفت که مردم به خاطر رای دادن و پیروزی نماینده مجاهدین جان خودشان را به خطر انداختند و ناخن‌های شان را از دست دادند؛ اما امروز همان شخص در برابر تک‌روی‌های ارگ سکوت کرده است.

نماینده حزب جمعیت تصریح کرد که این شتر که امروز در خانه استاد عطا خوابیده، فردا در خانه رئیس اجراییه نیز می‌خوابد.

او تصریح کرد ما از کسی حمایت کردیم که در انتخابات ۵۵ درصد آراء را به دست آورده بود؛ اما در نهایت شکست را پذیرفت، پس لازم است که مردم به کسی رای بدهند که از آرای آنها دفاع کرده بتواند.

گزارش‌های در چند روز اخیر منتشر شد که گویا نمایندگان حزب جمعیت با ارگ ریاست جمهوری بر سر مسئله برکناری عطامحمد نور از سمت ولایت بلخ، وارد مذاکره شدند؛ اما ارگ این مذاکره را رد کرده و بر موقف قبلی خود تاکید کرده است.

از جانب هم گفته شده تا زمانی که ارگ توافق نامه کامل حکومت وحدت ملی را اجرا نکند، عطامحمد نور از سمت ولایت بلخ کنار نخواهند رفت.

برکناری عطا محمد نور یک توطئه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد