ورود-سفیر-آذربایجان-به-کابل

وزارت خارجه‌ ا.ا می‌گوید که الهام محمدوف، سفیر آذربایجان به کابل آمده است و با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت نشست تعارفی داشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ دلو) در ایکس گفته است که الهام محمدوف نامه وزارت خارجه‌ آذربایجان درباره‌ گشایش سفارت این کشور در کابل را به متقی تحویل داده است.
به گفته بلخی، آقای متقی گشایش سفارت آذربایجان در کابل برای اولین‌بار و اعزام دیپلمات در سطح سفیر را پیشرفت مهم در روابط دوجانبه خوانده و آن را نشانه‌ خوبی از دوستی افغانستان و آذربایجان دانسته است.
متقی به سفیر آذربایجان اطمینان داده است تا به سفارت این کشور در کابل کمک‌های لازم را ارائه کند. او گفته است که ا.ا خواهان افزایش سطح حضور دیپلماتیک در سفارت افغانستان در باکو است.
آقای متقی با اشاره به فرصت‌ها در روابط دوجانبه میان دو کشور گفته است که مسیر لاجورد برای افغانستان اهمیت ویژه‌ای دارد و با فعال شدن این کریدور می‌توان افغانستان را به اروپا متصل کرد.
سخنگوی وزارت خارجه‌ به نقل از الهام محمدوف، سفیر آذربایجان نوشته است که این کشور به حاکمیت و استقلال افغانستان احترام می‌گذارد و در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند.
بلخی نگاشته است که محمدوف گفته است که این اولین بار در تاریخ است که سفارت آذربایجان در کابل افتتاح می‌شود.
محمدوف افزوده است که ظرفیت‌های همکاری خوبی بین دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد که می‌تواند برای هر دو کشور مفید باشد.
این در حالی است که در دسامبر سال ۲۰۲۳ رسانه‌های آذربایجان گزارش داده‌بودند که این کشور سفارت خود را در افغا‌نستان در سال ۲۰۲۴ میلادی فعال می‌کند.

ورود سفیر آذربایجان به کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد