وزیر-خارجه-امریکا-به-اسراییل-و-اردن-می‌رود

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که آنتونی بلینک، وزیر خارجه امریکا در دومین سفرخود پس از آغاز درگیری اسراییل و حماس، به تل‌آویو و اردن می‌رود.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش کرده که وزیر خارجه امریکا فردا (جمعه، 12 عقرب) در دومین سفر خود پس از آغاز جنگ میان اسراییل و حماس، نخست به تل‌آویو و سپس به اردن می‌رود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که آنتونی بلینکن در جریان سفر خود به اسراییل بر حق این کشور در دفاع از خود و بر لزوم به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان فلسطینی تاکید خواهد کرد.

به گفته میلر، بلینکن در این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر و دیگر مقام‌های ارشد اسراییل دیدار خواهد کرد. به گفته او، وزیر خارجه امریکا در این دیدارها در خصوص اهداف نظامی اسراییل و برنامه‌های آن برای دستیابی به چنین اهدافی رایزنی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید کرده است که آنتونی بلینکن بار دیگر بر حمایت ایالات متحده از حق اسراییل برای دفاع از خود مطابق با حقوق بین‌الملل بشردوستانه تاکید خواهد کرد و در مورد نیاز به اتخاذ همه اقدامات احتیاطی برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان و همچنان تلاش‌ها جهت ارایه کمک‌های بشردوستانه مذاکره خواهد کرد.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا به تازه‌گی گفته که به‌منظور پیدا کردن فرصت کافی برای آزادی گروگان‌ها، نیاز به برقرای آتش‌بس در غزه است.

در تازه ترین مورد جو بایدن، رییس جمهور امریکا نیز در بحث‌های داخلی دولت امریکا خواستار آتش‌ بس بشردوستانه در غزه برای آزادی گروگان‌ها شده است.

این در حالی است که پس از آغاز درگیری‌ها میان اسراییل و فلسطین، چندین مقام امریکایی از جمله جو بایدن، رییس جمهور و وزیران دفاع و خارجه این کشور برای حمایت از اسراییل در برابر حماس به تل‌آویو سفر کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، از زمان آغاز حملات اسراییل برغزه تا کنون دست‌کم هشت هزار و ۷۹۶ تن از جمله سه هزار و ۶۴۸ کودک کشته شده‌اند.

وزیر خارجه امریکا به اسراییل و اردن می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد