وزیر-خارجه-ایران-استعفا-داد

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران لحظاتی پیش استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز به نقل از سایت انتخاب محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران  در صفحه ی اینستاگرام خود نوشت: از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.

وی افزود: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی ها و کوتاهی ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می خواهم.

هنوز علت استعفای ظریف مشخص نیست. او در سال های گذشته و بویژه در ماه های اخیر به شدت از سوی مخالفان دولت تحت فشار بود و اماج حملات این گروه ها قرار داشت.

اما مسئولین دفتر رییس جمهور ایران آقای روحانی افزودند که هنوز استعفای ظریف پذیرفته نشده است.

یک منبع آگاه در گفت و گو با سایت «انتخاب» از مخالفت ظریف با استعفای جمعی از دیپلمات ها و مدیران وزارت امور خارجه در صورت قطعی شدن استعفای او خبر داد.

این منبع آگاه در گفت و گو با این سایت گفت: محمد جواد ظریف در واکنش به خبر استعفای جمعی از دیپلمات ها و مدیران وزارت امور خارجه ایران در صورت قطعی شدن استعفای ایشان گفته است: «تاکید بنده به همه برادران و خواهران عزیز در وزارت خارجه و نمایندگی‌ها این است که با کمال صلابت وظایف خود در دفاع از کشور را دنبال کنند و از چنین اقداماتی بشدت پرهیز کنند.»

ظریف افزود: «برای بنده خدمت در کنار شما افتخار بود و امیدوارم استعفای بنده تلنگری برای بازگشت وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی اش در روابط خارجی باشد. از همه شما ممنونم. »

رسانه ها علت اصلی استعفای وزیر خارجه ایران را دیدارهای روز گذشته رهبر ایران و رییس جمهور این کشور با بشار اسد رییس جمهور سوریه عنوان می کنند که اقای ظریف غایب این دیدارها بوده است.

وزیر خارجه ایران استعفا داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد