وزیر-خارجه-روسیه-طالبان-باید-به-آنچه-تعهد-کرده-عمل-کنند

وزیر امور خارجه روسیه گفته است که طالبان باید به آنچه تعهد کرده اند، عمل کنند؛ زیرا« این برای ما اولویت دارد».

به گزراش افغان نیوز؛ سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است که نمایندگان روسیه، چین، پاکستان و ایالات متحده در ارتباط به تحولات افغانستان با هم در تماس اند.

او تاکید کرده که نمایندگان سه کشور روسیه، چین و پاکستان به تازگی به قطر سفر کردند و پس به افغانستان رفتند و با نمایندگان حکومت طالبان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله ملاقات کردند.

لاوروف افزود که کابینۀ سرپرست طالبان از همه اقوام، مذاهب و اقشار سیاسی جامعه افغانستان نمایندگی نمی‌کند.

او در کنفرانس خبری پیش از سخنرانی‌اش در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر اداره‌ی جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج فوری نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرد.

آقای لاوروف افزود که نیروهای امریکایی و دیگر اعضای ناتو بدون اینکه عواقب را بسنجند از افغانستان خارج شدند که در نتیجه به گفته او تعداد زیاد از سلاح و مهمات هم به طالبان باقی ماند.

هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویارک روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و تاکنون شماری زیاد از رهبران و مقام‌های کشور‌ها در باره موضوعات مختلف به شمول مسائل وابسته به افغانستان سخنرانی کرده اند.

استیفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفته که نام غلام محمد اسحاق‌زی، نماینده دایمی به رسمیت شناخته شده افغانستان در این سازمان در فهرست سخنرانان شامل است.

طالبان هفته گذشته در نامه‌ی از انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد خواستند که سهیل شاهین سخنگوی پیشین دفتر سیاسی این گروه در قطر را به عنوان نماینده دایمی افغانستان در این سازمان بپذیرد و اجازه سخنرانی طالبان در این نشست را دهد.

وزیر خارجه روسیه: طالبان باید به آنچه تعهد کرده عمل کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد