وزیر-دفاع-پاکستان-تروریسم-را-ریشه‌کن-می‌کنیم

وزیر دفاع پاکستان گفته است که این کشور بدون توجه به موضع افغانستان، تصمیم دارد تا تروریسم را ریشه‌کن‌ کند.

به گزارش افغان نیور؛  خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان این مطلب را در واکنش‌ به اظهارات ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی مطرح کرده است. 

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز شنبه (۲۴ سرطان) در گفتگو با بی‌بی‌سی پشتو گفته که ا.ا توافقنامه دوحه را با امریکا امضا کرده است.

او افزوده است: «اگر دولت پاکستان مدارک را با ما در میان بگذارد، اقداماتی را علیه طالبان پاکستان انجام خواهد داد».

به گفته مجاهد، امارت اسلامی با طرف پاکستانی در پیوند به تحریک طالبان آن کشور نشست‌هایی برگزار کرده است.

خواجه محمد آصف نوشته است: «صرف نظر از موضع افغانستان، پاکستان در ریشه‌کن‌کردن تروریسم از خاک خود، هر منبعی که باشد، مصمم است».

او تاکید کرده است که پاکستان بدون توجه به این که آیا کابل اراده‌ای برای مهار ستیزه‌جویان از درون مرزهای خود دارد یا خیر، با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

خواجه محمد آصف پیشتر با مطرح‌کردن ادعای حضور جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، گفته بود که ا.ا به توافقنامه‌ دوحه پابند نیستند.

او در توییتی نوشته بود که امارت اسلامی نه حق همسایگی و برادری آن کشور را ادا می‌کنند و نه به توافقنامه‌ دوحه پابند هستند.

او افزوده است: «۵۰ تا ۶۰ هزار شهروند افغانستان با تمام حقوق پناهندگی، حدود ۴۰ تا ۵۰ سال است که در پاکستان به‌سر می‌برند، اما بر عکس، تروریست‌هایی که خون پاکستانی‌ها را ریخته‌اند، می‌توانند در خاک افغانستان پناه بگیرند».

ارتش پاکستان نیز روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای گفته است که کشورش در مورد پناه‌گاه‌ها و آزادی رفت‌وآمد اعضای طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در افغانستان نگرانی‌های جدی دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی گفته خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نمی‌شود.

 

 

وزیر دفاع پاکستان: تروریسم را ریشه‌کن می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد