وزیران-خارجه-ایران-و-هند-گفتگو-کردند

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه‌ هند در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفته است که هند علاقه‌مند به استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ایران برای ارتباط با افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه ایران با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این دیدار روز گذشته (دوشنبه، 25 جدی) در تهران صورت گرفته است.
وزارت خارجه‌ ایران گفته است که دو طرف درباره‌ طیف گسترده‌ای از آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، مناسبات دوجانبه و چندجانبه در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس، وضعیت اتصالات راهبردی، توسعه بندر چابهار و اهمیت مسیر ترانزیتی شمال-جنوب، گفتگو کرده‌اند.
به نقل از اعلامیه‌، لزوم توجه کشورها به توقف فوری جنگ و خشونت علیه مردم فلسطین، جلوگیری از گسترش دامنه‌ جنگ و تسری آن به دیگر نقاط، تحولات قفقاز و افغانستان از دیگر محورهای گفتگو میان عبداللهیان و جایشانکار بوده است.
در اعلامیه آمده است که وزیر خارجه‌ هند اظهار داشته که کشورش علاقه‌مند به استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ایران برای ارتباط با افغانستان و نیز همکاری در توسعه بندر چابهار و ارتباط‌گیری از طریق آن با سایر نقاط جهان است.
این در حالی است که ایران، هند و افغانستان در سال ۱۳۹۵ برای توسعه این بندر موافقت‌نامه‌ سه‌جانبه امضا کردند. چابهار برای افغانستان می‌تواند جایگزین بنادر پاکستان باشد.

وزیران خارجه ایران و هند گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد