وزیران-خارجه-دو-کشور-گفتگو-کردند

عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، طی یک تماس تلفی با هم گفتگو ودو کشور بر حق حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی طرف مقابل تاکید کردەاند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایسنا در گزارشی نگاشته است که وزیران خارجه دو کشور امیرعبداللهیان به همتای پاکستانی خود گفتە است: «نیروهای امنیتی ایران در قرارگاه‌های عملیاتی خود با هرگونه‌عملیات تروریستی در همان ابتدا مقابله می‌نمایند و اجازه تحرک عملیاتی به تروریست‌ها نمی‌دهند».

وزیر خارجه ایران حملە سپاه‌پاسداران بە خاک پاکستان را (عملیاتی جهت خنثی‌سازی تهدید تروریستی فوری) خواندە است و گفتە کە با توجه به شواهد و مستندات بیش از پنجاه تروریست در این مکان در حال آماده‌سازی برای انجام اقدام تروریستی علیه ایران بودەاند.

این گفتەهای وزیر خارجه ایران در حالی مطرح می‌شود کە پاکستان پیشتر در واکنش به این حملات، ایران را به کشتن دو کودک متهم کردە بود.

 عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگو بر نگرش مشترک تهران و اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم تاکید کردە است.

گفته می‌شود کە دو کشور بر حق حاکمیت و حفظ تمامیت ارضی طرف مقابل تاکید کردەاند.

رسانه‌های پاکستان نیز گزارش داده‌اند کە عباس جیلانی گفتە کە کشورش بر اساس اعتماد و همکاری متقابل تمایل دارد با تهران همکاری کند.

این در حالی است که وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که آماده است که بین ایران و پاکستان میان‌جگری کند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه ا.ا با نشر بیانیه‌ای در ایکس «خشونت‌های» اخیر میان ایران و پاکستان را نگران‌کننده خوانده و از هر دو کشور همسایه خواسته است که خویشتن‌داری کنند.
آقای بلخی نگاشته است، از آنجا که منطقه پس از درگیری‌های تحمیلی و بی‌ثباتی‌های طولانی نفس امنیت و ثبات می‌کشد، بنابراین دو طرف باید در راستای تحکیم بیشتر ثبات منطقه‌ تلاش کنند.

وزیران خارجه دو کشور گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد