وزیران-خارجه-کشورهای-عرب-و-مسلمان-خواستار-پایان-جنگ-غزه-شدند

هیاتی از وزیران خارجه‌ کشورهای عرب و مسلمان در نشستی با وزیر خارجه‌ چین در بجینگ، خواستار پایان ‌دادن به جنگ در غزه شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده که هیاتی از وزیران خارجه عربستان سعودی، مصر اردن، اندونیزیا، تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده سازمان همکاری اسلامی امروز (دوشنبه، 29 عقرب) با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین دیدار و

این هیات قرار است با نمایندگان تمام پنج‌ کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل دیدار کنند تا راهی برای پایان‌ دادن به جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه پیدا کنند.

بر اساس گزارش، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه‌ عربستان سعودی در دیدار با وزیر خارجه‌ چین گفته است: «ما این‌جا هستیم تا پیام روشن ارسال کنیم؛ این‌که باید فورا جنگ و کشتار را متوقف کنیم و باید فورا تجهیزات بشردوستانه را به غزه برسانیم».

وانگ یی، وزیر خارجه‌ چین نیز در نشستی با وزیران خارجه‌ کشورهای عرب و مسلمان گفته است که چین همیشه قاطعانه از آرمان عادلانه‌ مردم فلسطین برای احیای حقوق و منافع ملی مشروع آنان حمایت کرده است.

یی افزوده است که چین برای توقف جنگ در اسرع وقت در غزه، کاهش بحران انسانی و حل‌وفصل زودهنگام، جامع، عادلانه و پایدار مسئله‌ای فلسطین تلاش خواهد کرد.

چین از آغاز جنگ میان حماس و اسراییل، خواستار توقف فوری جنگ شده و از تشکیل دولت مستقل فلسطین حمایت کرده است.

این در حالی است که مقام‌های صحی غزه اعلام کرده‌اند که از زمان آغاز جنگ در غزه تا اکنون، بیش از ۱۳ هزار فلسطینی در حملات اسراییل کشته شده‌اند.

وزیران خارجه کشورهای عرب و مسلمان خواستار پایان جنگ غزه شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد