وضعیت-افغانستان-محور-گفتگوی-مقام‌های-هند-و-امریکا

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با معاون وزارت خارجه و مشاور امنیت ملی هند دیدار و روی وضعیت افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ تام وست، نمانیده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، ناوقت روز گذشته( سه‌شنبه، 25 عقرب) در سفر رسمی به دهلی نو، با مشاور امنیت ملی و معاون وزارت خارجه هند دیدار و روی وضعیت افغانستان گفتگو کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه هند گفته است که در این دیدار روی نشست ترویکای توسعه یافته که هفته پیش برگزار شده بود، اظهار نظر صورت گرفت و در مورد نشستی« امنیتی و منطقه‌ای در افغانستان» که به میزبانی هند دایر شده بود، بحث شد.

 رسانه‌های هند نیز گزارش داده است که در این دیدار دو طرف درمورد هماهنگی تلاش های جهانی برای ارائه کمک های بشردوستانه گفتگو کرده‌اند.

پیش از امریکا، روسیه و چین در نشست ترویکا در اسلام‌آباد از طالبان خواسته بودند که برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با سایر نیروهای سیاسی همکاری کنند.

آنان از طالبان خواسته بودند که به حقوق همه افغان‌ها احترام گذاشته و حقوق برابر زنان و دختران در تمام عرصه‌های جامعه را فراهم ‌کنند.

این در حالی است که هفته گذشته هند نشست امنیتی منقطه در باره افغانستان را بااشراک کشورهای منطقه دایر کرده که در آن اسلام‌آباد، شرکت نکرد.

وضعیت افغانستان محور گفتگوی مقام‌های هند و امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد