ولسوالی-های-ولایت-سرپل-زیر-تهدید-طالبان-قرار-دارند

شماری از اعضای شورای ولایت سرپل با ابراز نگرانی می گویند که ناامنی ها در این ولایت نسبت به سال گذشته افزایش یافته و اگر اقدام جدی در این مورد صورت نگیرد، شاهد حملات گسترده ی تروریستی خواهیم بود.

به گزارش افغان نیوز: محمد آصف صادقی عضوی شورای ولایتی  سرپل، امروز یک شنبه(5، جوزا) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که ناامنی ها در ولایت سرپل نسبت به سال های گذشته 70 درصد افزایش یافته است و اکنون اکثر والسوالی های این ولایت تا 80-90 درصد از سوی گروه طالبان مدیریت می شوند.

صادقی گفت که والسوالی های بلخاب و گوسفندی زیر تهدید شدید طالبان قرار دارد و در این روزها جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح جریان دارد.

وی می گوید که ما برای مبارزه با طالبان توانایی اقدام عملی را نداریم و حکومت مرکزی هنوز هیچ اقدامی جدی در این عرصه نکرده است.

صادقی افزود؛ شماری از نیروهای امنیتی که در این مناطق فعالیت دارند، از تشکلات سال 1389 بوده و به گونه ای خدمتی در ولایت های همجوار تا ولایت کابل ایفای وظیفه می کنند و اکنون این نیروها نیز زمین گیر شده اند.

او همچنان گفت که از سوی هم در نتیجه بی توجهی وزارت معارف کشور  80 درصد مکاتب در این ولایت مسدود می باشند و معلین از سوی وزارت معارف معاش دریافت می کنند.

در همین حال، عنایت الله معلم عضو دیگر شورای ولایت سرپل در این مورد گفت: معلمین در والسوالی کوهستانات و مخصوصا والسوالی های که تحت کنترل دولت می باشند، معاش دریافت می کنند اما از تعداد مسدود بودن مکاتب در سطح ولسوالی های این ولایت آمار دقیقی در دست نیست.

ولسوالی های ولایت سرپل زیر تهدید طالبان قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد