پ-ک-ک-مسوولیت-انفجار-ترکیه-را-بر-عهده-گرفت

حزب کارگران کردستان (پ ک ک) مسوولیت حمله در نزدیکی پارلمان ترکیه که در آن دو مامور پولیس این کشور زخمی شدند را بر عهده گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های ترکیه روز گذشته (یک‌شنبه، 9 میزان) از وقوع انفجاری شدید در نزدیکی پارلمان این کشور در آنکارا خبر داد و ساعاتی بعد حزب کارگران کردستان (پ ک ک) مسوولیت این این حمله را بر عهده گرفت.

حزب کارگران کردستان (پ ک ک) با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی نزدیک به این حزب، مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. 

وزارت امور داخله ترکیه گزارش داده است که دو نفر با موتر در حال ورود به اداره امنیت ترکیه وابسته به این وزارت بودند که یکی از «دو تروریست» در انفجار انتحاری کشته شد و پولیس نفر دوم برای آسیب زدن را «خنثی» کرد.

این حمله درست زمانی صورت گرفته است که قرار بود روز گذشته (یک‌شنبه، 9 میزان) پارلمان ترکیه پس از یک وقفه سه ماهه، با سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور آغاز شود.

آقای اردوغان ساعاتی پس از حمله تصریح کرد که افراد و گروه‌هایی که صلح و امنیت شهروندان ترکیه را نشانه رفته‌ بودند به هدف خود نرسیدند و هیچ‌گاه هم نخواهند رسید.

رجب طیب اردوغان با انتقاد از اتحادیه اروپا گفته است: «ترکیه دیگر انتظاری از اتحادیه اروپا ندارد، اتحادیه‌ای که حدود ۴۰ سال است ما را پشت درهای خود منتظر نگه داشته است».

وزارت دفاع ترکیه پس از این حمله اعلام کرده است که هواپیماهای جنگی این کشور در واکنش به حمله انتحاری بر اهداف شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق حمله کردند.

در این بیانیه این وزارت آمده است که ارتش ترکیه حملات هوایی به پایگاه‌های (پ.ک.ک) در شمال عراق در «کاره»، «هاکورک»، «متینا» و «قندیل» را افزایش داده است.

پ ک ک مسوولیت انفجار ترکیه را بر عهده گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد