پارلمان-آلمان-ارمنستان-را-ناقض-حقوق-بین-الملل-میداند

پارلمان آلمان، حملات مسلحانه ارمنستان به خاک آذربایجان را نکوهش کرده و الحاق منطقه نوگورنو قره باغ از سوی ارمنستان را نقض حقوق بین الملل دانسته است.

نیکولاس لوبل، عضو کمیته امور خارجه پارلمان فدرال آلمان در رابطه با افزایش تنشها در مرز آذربایجان – ارمنستان، ابراز نگرانی کرد.

وی روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: "من در مورد وضعیت مرز بین آذربایجان – ارمنستان بسیار نگران هستم."

در چند روز اخیر درگیری نظامی میان ارمنستان و آذربایجان در مناطق مرزی دو کشور رخ داده  وتا حال ده ها تن از دو طرف کشته و زخمی شده اند.

این عضو پارلمانی آلمان گفته است که این حملات در جریان شیوع ویروس کووید-19 وضعیت مردم دو طرف مرز را بیشتر به وخامت میکشاند.

آقای لوبل تاکید کرده است :"من از روسیه که حمایت نظامی و دیپلوماتیک به ارمنستان فراهم میکند، و ترکیه که همیشه کنار آذربایجان ایستاده است، میخواهم که از تاثیر خود بر ثبات منطقه استفاده کنند".

پارلمان فدرال آلمان از حکومت این کشور خواسته است که برای حل تنش های نظامی میان ارمنستان و آذربایجان دخالت کند و این تنش های طولانی مدت باید حل گردد.

عضو پارلمان آلمان گفت که ارمنستان با الحاق منطقه ناگورنو قره باغ و مناطق اطراف آن، به نقض حقوق بین الملل ادامه میدهد. این وضیت با کمک جهان و بصورت مسالمت آمیز حل شود.

پارلمان آلمان ارمنستان را ناقض حقوق بین الملل میداند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد