پارلمان-اسرائیل-مخالف-به-قدرت-رسیدن-دوباره-نتانیاهو-است

کمیته امور قانونی پارلمان اسرائیل با تصویب «قانون متهم» از احتمال بازگشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین این کشور به قدرت جلوگیری کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد؛ طبق«قانون متهم» تشکیل کابینه اسرائیل به دست اشخاصی که به گونه‌ای رسمی متهم به ارتکاب جرم شده‌اند جلوگیری می شود و نتانیاهو هم اکنون در ۳ دوسیه فساد متهم شده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر مالیه و رییس حزب «اسرائیل خانه ما» تاکید کرد هدف حزبش جلوگیری از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت است. لیبرمن از نامزدی در انتخابات آینده اسرائیل بدون ائتلاف با دیگر احزاب نیز خبر داد.

او گفت: «احزاب شاس و یهودات هتوراه (یهودیت توراتی) باید در اپوزیسیون باقی بمانند و تحت هیچ شرایطی با بنیامین نتانیاهو، حزب شاس و یهودات هتوراه در یک دولت نخواهیم بود. آنچه ما می‌خواهیم دولت ملی لیبرال است».

لیبرمن تاکید کرد که اِلی اَویدار نماینده کنست (پارلمان) در فهرست اعضای حزبش نخواهد بود و هیچ ارتباطی با او ندارد.

این در حالی است که حامیان نتانیاهو که اصلی‌ترین رقیب کابینه ائتلافی نفتالی بنت، نخست‌وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه است، این قانون را حمله شخصی به نخست‌وزیر سابق اسرائیل دانسته و گفته‌اند برخی قصد دارند قواعد بازی را در آستانه برگزاری انتخابات تغییر دهند.

پارلمان اسرائیل مخالف به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد